Mirbud i Adamietz w wyścigu o Port Polska. Na mecie kontrakt na 5 miliardów

1 godzina temu

Konsorcjum polskich firm – Mirbud S.A. i Adamietz Sp. z o.o. ma szansę uczestniczyć w budowie terminala pasażerskiego Port Polska. Jego powierzchnia – 450 000 m kw. – dorówna największym europejskim hubom lotniczym.

Grupa Adamietz i Mirbud chcą budować Port Polska

Konsorcjum przeszło już do kolejnego etapu dialogu konkurencyjnego.

„Spośród 16 zaproszonych firm wykonawczych do dalszych rozmów dopuszczono jedynie 5 konsorcjów. Nasze wyróżnia się szczególnie – to jedyne w pełni polskie konsorcjum w gronie finalistów” – przekazuje opolska firma Adamietz.

Teraz przed firmami miesiące intensywnych negocjacji. Grupa Adamietz przekazała, iż podpisanie kontraktu o wartości około 5 mld zł planowane jest na 2026 rok.

„Dla spółki Adamietz udział w tym postępowaniu to naturalna konsekwencja wieloletniego budowania kompetencji jako generalnego wykonawcy. Partnerstwo z Mirbud SA łączy doświadczenie, potencjał realizacyjny i wspólne przekonanie, iż polskie firmy są gotowe mierzyć się z projektami tej rangi” – czytamy w komunikacie.

Port Polska a nie CPK. Premier zdecydował

12 grudnia premier Donald Tusk przekazał, iż informację o zmianie nazwy polskiego hubu transportowego. Dlatego też teraz to Port Polska, a nie Centralny Port Komunikacyjny. Prace związane z jego buidową mają ruszyć w ciągu kilku miesięcy.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału