Sprzedaż Mercedes-Benz Cars: silna pozycja modeli z wyższej półki
W segmencie samochodów osobowych Mercedes-Benz sprzedał 446 300 aut, co oznacza spadek o 4% w porównaniu z I kwartałem 2024 roku. Na wynik ten wpłynęły m.in. zmiany modelowe w segmencie Entry oraz wygaszenie modelu elektrycznego smart EQ fortwo w Europie.
Największe wzrosty odnotowano w segmencie Top-End:
- Mercedes-AMG: +17% rok do roku,
- G-Class: +18%,
- E-Class: +32%,
- GLC: +14%.
Sprzedaż hybryd plug-in wzrosła globalnie o 8%, głównie dzięki rynkowi amerykańskiemu. Natomiast sprzedaż samochodów w pełni elektrycznych (BEV) spadła o 14%, co tłumaczone jest zakończeniem produkcji niektórych modeli oraz oczekiwaniem na premierę nowego CLA.
Wyniki sprzedaży według regionów:
- Europa: 148 700 szt. (-7%), w tym Niemcy: 45 300 szt. (-10%),
- Azja: 199 800 szt. (-5%), w tym Chiny: 152 800 szt. (-10%),
- Ameryka Północna: 76 900 szt. (+4%), w tym USA: 67 400 szt. (+1%),
- Pozostałe rynki: 20 900 szt. (+16%).
Mercedes-Benz Vans: rekordowy wzrost eVans, mimo ogólnego spadku
Dział pojazdów dostawczych sprzedał w I kwartale 2025 roku 82 900 sztuk – o 21% mniej niż przed rokiem. Jednakże segment w pełni elektrycznych vanów (eVans) zanotował imponujący wzrost o 59%, osiągając 4 700 sztuk, co odpowiada 6% całkowitej sprzedaży vanów.
Klaus Rehkugler, szef sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans, podkreślił:
„Pełna dostępność elektrycznych vanów w naszej ofercie przynosi efekty – zwiększyliśmy sprzedaż o 59% w porównaniu z ubiegłym rokiem.”
Sprzedaż prywatnych vanów wzrosła o 22%, szczególnie w segmencie średnich modeli (V-Class i EQV). Z kolei sprzedaż w segmencie komercyjnym spadła o 27%, co firma tłumaczy trudną sytuacją makroekonomiczną i większą konkurencją.
Wyniki sprzedaży Mercedes-Benz Vans według regionów:
- Europa: 57 400 szt. (-14%), w tym Niemcy: 21 500 szt. (-10%),
- Azja: 7 100 szt. (-27%), w tym Chiny: 4 600 szt. (-39%),
- Ameryka Północna: 10 000 szt. (-49%), w tym USA: 7 700 szt. (-52%),
- Pozostałe rynki: 8 500 szt. (-8%).
Rejestracje BEV: dane z eu-evs.com potwierdzają spadek tempa
Dane o rejestracjach samochodów elektrycznych marki Mercedes-Benz w Europie Zachodniej również potwierdzają spadkową tendencję. Jak pokazuje analiza serwisu eu-evs.com, po rekordowych wzrostach od 2020 do 2023 roku oraz stabilizacji w 2024, rok 2025 przynosi zauważalne wyhamowanie.

Jeśli obecne tempo się utrzyma, łączna liczba rejestracji BEV marki Mercedes-Benz w 2025 roku może być choćby o 20% niższa niż rok wcześniej. To sygnał, iż producent może potrzebować mocniejszej ofensywy modelowej i marketingowej w segmencie pojazdów elektrycznych.
Źródło: Mercedes Benz, EU-EVs