
Jak już informowaliśmy, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozstrzygnęły przetarg na opracowanie projektu linii kolejowej Zegrze – Przasnysz. Teraz do sprawy odnosi się biuro prasowe spółki. Umowa ma zostać podpisana jeszcze w marcu.
Wygląda na to, iż rząd ostatecznie zdecydował się na odblokowanie inwestycji jaką jest budowa linii kolejowej Zegrze – Przasnysz. Postępowanie przetargowe na opracowanie projektu zostało zamknięte. Jak informował burmistrz Serocka, Artur Borkowski, w PKP trwały rozmowy w kwestii formalnej z jednym wyłonionym podmiotem.
Teraz do sprawy odniosło się Biuro Prasowe PKP PLK. Zapowiedziano, iż umowa z wykonawcą opiewająca na ponad 32 mln zł netto ma zostać podpisana jeszcze w marcu.
– Wybrany w ramach przetargu wykonawca będzie miał 52 miesiące na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, w tym decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę – mówiła w rozmowie z TVP 3, Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK S.A.
Nowa, jednotorowa, zelektryfikowana linia kolejowa ma połączyć m.in. Przasnysz, Maków Mazowiecki, Pułtusk i Serock z Warszawą. Zaplanowano 12 przystanków i stacji: Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki, Przasnysz, Jadwisin, Wierzbica, Trzepowo, Łubienica Superunki, Jeżewo, Kleszewo, Szlasy Bure oraz przystanek osobowy na terenie gminy Szelków. Pociągi będą mogły jeździć po nowej linii kolejowej z prędkością 160 km/h.
Projekt budowy linii kolejowej Zegrze – Przasnysz realizowany jest w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2029 r.
Samorząd Województwa Mazowieckiego pokrył koszty przygotowania studium, a w tegorocznym budżecie na ten cel zapisał milion złotych.
ren