Lidl od wielu lat wspiera WOŚP, a jednocześnie reklamy tej marki możemy obejrzeć w TV Republika. Jurek Owsiak postawił więc stacji ultimatum, bo kto trzyma z Republiką, ten nie gra z Orkiestrą. Co na to dyskont? Owsiak nie patyczkuje się ws. TV Republika Lidl nie zagra już więcej z Wielką Orkiestrą? To może się wydarzyć. Ale po kolei. To, co TV Republika wyczynia w tym roku w kwestii atakowania WOŚP-u i Jurka Owsiaka, przekracza jakiekolwiek normy przyzwoitości i etyki dziennikarskiej. Liczne ataki na Wielką Orkiestrę doprowadziły do tego, iż jej szef zaczął dostawać groźby, a choćby obrywało się i wolontariuszom. Ostatnie „śmieszki”, jakich dopuszczono się w programie „Piachem w tryby”, całkowicie już obnażyły brak zahamowań moralnych pracowników tej stacji. Nie powinno więc nikogo dziwić, iż prezes WOŚP-u postawił sprawę jasno i ogłosił, iż nie ma mowy o żadnej współpracy z firmami, które emitują swoje spoty w TV Republika. Chodziło przede wszystkim o Lidla, który od lat współpracuje z Orkiestrą, a równocześnie reklamuje się w stacji Tomasza Sakiewicza. – o ile jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, o ile będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna,