
Problem polega po prostu na tym, iż zorganizowane żydostwo planuje zabijać, rabować
i zniewolić wszystkich tych, którzy nie akceptują jego tyranii, za pomocą wymyślonych wojen
Wierzą, iż "Wybrani" oznaczają, iż zajmują miejsce Boga i na nowo definiują rzeczywistość
zgodnie z ich zainteresowaniami i perwersjami.
Guyenot przedstawia Izrael jako "socjopatyczne państwo" manipulujące supermocarstwami, z holokaustem uświęconym, aby wymusić zbiorową winę wśród gojów i jedność wśród Żydów. Książka krytykuje judaizm nie jako cechę biologiczną, ale jako "system myślenia", wzywając Żydów do "zdiagnozowania Jahwe jako socjopatycznego mitu", aby uciec od tej tożsamości.
Żydzi powinni się obudzić i zdać sobie sprawę, iż zorganizowane żydostwo (kartel bankowy Rothschildów) używa ich do prowadzenia wojny przeciwko Bogu i człowiekowi. Pionki są składane w ofierze. Przeciwstawiają oni dwie gałęzie żydowskiej masonerii (komunizm, lewica) i syjonizm (faszyzm, prawica) w fałszywym konkursie, mającym na celu zniszczenie cywilizacji chrześcijańskiej i zdławienie jakiejkolwiek wiary w Boga lub duszę.
Poprosiłem Groka 4 o podsumowanie argumentu Guyenota.
przez Grok 4
(henrymakow.com)
Przegląd i główna teza
Od Jahwe do Syjonu: Bóg zazdrosny, naród wybrany, ziemia obiecana... Zderzenie cywilizacji Laurenta Guyénota to analiza historyczna i ideologiczna śledząca ewolucję żydowskiej tożsamości, struktur władzy i mitologii religijnej na przestrzeni trzech tysiącleci, zakorzeniona w biblijnej postaci Jahwe.
Główna teza zakłada, iż jahizm – monoteistyczna, ekskluzywistyczna i mściwa ideologia stworzona przez kapłańskie elity – ucieleśnia cechy psychopatyczne, takie jak narcyzm i supremacja plemienna, kształtując żydowską wyjątkowość i sprzyjając nieustannemu "zderzeniu cywilizacji" ze światem nieżydowskim.
Guyénot twierdzi, iż ten światopogląd zaprzecza duchowej transcendencji (np. życiu pozagrobowemu), promuje materialistyczny podbój i endogamię, a we współczesnym syjonizmie przejawia się jako globalny projekt hegemoniczny, wpływający na wydarzenia takie jak zabójstwo Kennedy'ego, incydent na USS Liberty, 9/11 i politykę zagraniczną USA poprzez organizacje takie jak AIPAC.
Przedstawia Izrael jako "socjopatyczne państwo" manipulujące supermocarstwami, z holokaustem uświęconym, aby wymusić zbiorową winę wśród gojów i jedność wśród Żydów. Książka krytykuje judaizm nie jako cechę biologiczną, ale jako "system myślenia", wzywając Żydów do "zdiagnozowania Jahwe jako socjopatycznego mitu", aby uciec od tej tożsamości.
Struktura i najważniejsze rozdziały
Książka składa się z przedmowy, wstępu i 11 rozdziałów, łączących egzegezę biblijną, analizę historyczną i krytykę geopolityczną. Czerpie ze źródeł żydowskich, archeologii i psychologii, uporządkowanych chronologicznie od starożytnych początków do współczesnych implikacji.
Poniżej znajduje się tabela podsumowująca najważniejsze rozdziały, ich główne argumenty i główne argumenty:
Nie nadaje się do publikacji w krajach anglojęzycznych ze względu na tabu dotyczące krytyki żydowskich wpływów; podkreśla naukowe, antyrasistowskie intencje w obliczu bieżących wydarzeń, takich jak napięcia między USA a Izraelem.

Wprowadzenie
Tożsamość żydowska i syjonizm
Biblia jako "przymierze pamięci zbiorowej"; Biblijne korzenie syjonizmu napędzają "żydowskie więzienie" wiktymizacji, łącząc tożsamość z lojalnością wobec Izraela pomimo świeckiego pochodzenia.
1: Lud Seta
Początki Izraela i jahwizmu
Jahwe jako midianita-kenicki bóg wojny (jak egipski Set); Formacja z X wieku p.n.e. pod wodzą Omridesa; Tora Jozjasza/Ezdrasza jako kapłańskie narzędzie do podboju, mitów i antyegipskiej propagandy.
2. Bóg teoklastyczny
Zazdrosna natura Jahwe
Monoteizm narzuca endogamię i ludobójstwo; odrzuca politeizm/kult bogini; Prawa Lewitów promują wrogość wobec pogan, przeciwstawiając je heroicznym kulturom.
3: Książę tego świata
Materializm biblijny
Zaprzecza życiu pozagrobowemu (Szeol jako nieważny); redukuje relacje do funkcji plemiennych; Żydzi jako "wieczni ludzie" poprzez narrację, pozbawieni komplementarności płciowej i duchowej.
4: Ostatni bohater
Interakcje hellenistyczne a chrześcijaństwo
Jezus rzuca wyzwanie jahwistycznemu materializmowi; Watykan jako przedłużenie Lewitów; napięcia z greckim/rzymskim uniwersalizmem.
5: Wędrowny krypto-Żyd
Średniowieczna diaspora i marranizm
Lichwa/dominacja gospodarcza; przymusowe nawrócenia na Półwyspie Iberyjskim doprowadziły do infiltracji Europy przez kryptojudaizm (np. reformacja poprzez kalwinizm); Pojawia się antysemityzm rasowy.
6-8: (od średniowiecza do współczesności)
Konsolidacja rabiniczna i oświecenie
Ewolucja mitu o ludziach wybranych; krypto-żydowskie sieci w finansach/polityce; Krytykuje genetyczne akcenty w liturgii.
9: Okrutny kabał
Spiski XX wieku
Rola Izraela w zamachach na JFK (z powodu broni nuklearnej/Palestyńczyków), ataku na USS Liberty, 9/11 (Mossad/neokonserwatyści); Listy wąglika jako przykrywka.
10: Zderzenie cywilizacji
Geopolityka po 11 września 2001 r.
Syjonizm wykorzystuje USA jako "tyrana" dla globalnej dominacji; ostrzega przed wojnami irańsko-rosyjskimi i groźbą nuklearną "opcji Samsona".
11: Stan socjopatyczny
Psychologia Izraela
Państwo odzwierciedla cechy Jahwe; Holokaust jako "kult" wymuszający poczucie winy; nawołuje do wyzwolenia się z plemiennego mitu.
Wnioski i odbiór
Guyénot konkluduje, iż dziedzictwo jahwizmu utrwala cykl zemsty – od Purim do syjonizmu – ryzykując globalną katastrofę, jeżeli nie zostanie skonfrontowany.
Wzywa do świeckiego przewartościowania, aby uwolnić Żydów od ideologii supremacji, ostrzegając jednocześnie przed eskalacją konfliktów. Recenzje chwalą jego kryminalistyczną szczegółowość i aktualność, ale zauważają kontrowersje: jeden wychwala go jako niezbędny do zrozumienia "podobnej do Mordoru" roli Izraela na Bliskim Wschodzie, podczas gdy inny krytykuje go za powtarzanie "oficjalnej" żydowskiej historii bez głębszej analizy demografii czy finansowania wojen. Ogólnie rzecz biorąc, jest postrzegana jako odważna, bogata w odniesienia praca (754 cytaty) rzucająca wyzwanie tabu na temat żydowskiej władzy.
Przetlumaczono przez translator Google
zrodlo:henrymakow.com