Kolonie w Gminie Radków

pniewy.wlkp.pl 2 miesięcy temu

W pierwszych dniach lipca po raz kolejny grupa dzieci i młodzieży z naszej gminy udała się na zorganizowane przez Bursę Szkolną dziesięciodniowe kolonie do partnerskiej Gminy Radków. Wzorem lat poprzednich towarzyszyli nam koloniści z Gminy Kościerzyna – tym razem z zespołu Kaszubskie Nuty – wyjazd ten bowiem był częścią wymiany gmin partnerskich. W tym samym czasie w Pniewach przebywali koloniści z Radkowa i Kościerzyny.

Kadra kolonii – Katarzyna Szczepaniak, Weronika Hańczyk, Hubert Gozdek oraz Adrianna i Tomasz Derra – zadbała o wiele atrakcji dla swoich podopiecznych.

Zwiedziliśmy twierdzę na Srebrnej Górze, gdzie oprócz tradycyjnego zwiedzania koloniści wcielili się w wojsko pruskie i francuskie rywalizujące w wielu ciekawych konkurencjach.

Dużą atrakcją był wyjazd do Pragi, w której zobaczyliśmy zmianę warty przed Zamkiem Praskim a następnie katedrę św. Wita, romańską bazylikę św. Jerzego oraz słynną Złotą Uliczkę.

Nie zabrakło wycieczek w góry – w tym roku udaliśmy się do malowniczego labiryntu w Błędnych Skałach oraz szukaliśmy Skalnych Grzybów, które mimo zamkniętego naszego tradycyjnego szlaku wycieczkowego udało się odkryć dzięki wiedzy naszego przewodnika, który pokazał nam inną ich część.

Odwiedziliśmy również skansen w Wambierzycach, Muzeum Kultury Ludowej Pogórza Sudeckiego w Pstrążnej, w którym podziwialiśmy zabytkowe obiekty drewnianej architektury ludowej pogórza sudeckiego oraz Minieuroland w Kłodzku, gdzie oprócz podziwiania tamtejszych makiet i ciekawych okazów zwierząt, w czasie warsztatów poznaliśmy kilka tajników robienia ciekawych zdjęć.

Nie zabrakło też wyjazdu nad Radkowski Zalew, który po remoncie zrobił na nas bardzo dobre wrażenie, szczególnie ze względu na atrakcje wodne.

Integracji młodzieży sprzyjały zajęcia sportowe, taneczne i muzyczne, w czasie których koloniści z Kaszub nauczyli Wielkopolan śpiewu chyba najbardziej rozpoznawalnej pieśni swojego regionu – „Kaszubskiego abecadła”.

Miłym akcentem były odwiedziny burmistrza Gminy Radków pana Jana Bednarczyka, który opowiedział kilka ciekawostek o gminie, w której wypoczywaliśmy.

Wyjazd dzieci z naszej gminy był dofinasowany z funduszy Burmistrza Gminy za pośrednictwem Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, za co serdecznie w imieniu uczestników dziękujemy.

Pełną relację z naszego wyjazdu można zobaczyć na fanpage Bursy Szkolnej w Pniewach.