Kalifornia ma już ponad 16000 punktów ładowania dla ciężkich pojazdów

enerad.pl 18 godzin temu

Kalifornia rozbudowuje infrastrukturę dla zeroemisyjnych pojazdów ciężkich

Kalifornia to lider w rozwoju transportu zeroemisyjnego w USA. Stan uruchomił specjalny dashboard, który śledzi rozwój infrastruktury ładowania i tankowania wodoru dla średnich i ciężkich pojazdów. w tej chwili dostępnych jest już ponad 16000 takich punktów. Jednak to dopiero początek – do 2030 roku liczba ta ma wzrosnąć do 98000.

źródło: cleantechnica.com

Ciężarówki generują znaczną część emisji w Kalifornii

Choć w mediach często mówi się o elektryfikacji transportu osobowego, pojazdy ciężarowe odgrywają kluczową rolę w emisji zanieczyszczeń. W Kalifornii odpowiadają one za ponad 35% transportowych emisji tlenków azotu i 25% drogowych emisji gazów cieplarnianych. Szczególnie narażone są społeczności mieszkające w pobliżu magazynów i korytarzy transportowych – często są to rejony o niskich dochodach i dużym udziale mniejszości etnicznych.

Ponad 16 000 punktów ładowania i tankowania dla ZEV

Nowy dashboard Kalifornijskiej Komisji Energetycznej (CEC) dostarcza aktualnych danych na temat infrastruktury dla pojazdów zeroemisyjnych. Według danych dostępnych na platformie:

  • W stanie funkcjonuje 16327 punktów ładowania i tankowania dla ZEV.
  • 144 z nich to dysze do tankowania wodoru.
  • Reszta to indywidualne porty ładowania elektrycznego.

Dashboard ma pomóc w planowaniu dalszych inwestycji i zapewnić odpowiednią infrastrukturę dla rozwijającego się rynku ZEV.

Plany rozwoju infrastruktury do 2030 roku

Obecna liczba stacji to dopiero początek. Według raportu AB 2127, do 2030 roku w Kalifornii potrzeba:

  • 98000 portów ładowania dla średnich i ciężkich pojazdów, z czego 6000 będzie publicznych.
  • Od 1 do 601 stacji wodorowych według raportu SB 643, a do 2035 roku ta liczba może wzrosnąć do ponad 2000.

W kolejnych latach szczegółowe modelowanie tych potrzeb przeprowadzi Lawrence Berkeley National Lab. Zobacz analizę najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych na świecie.

Kalifornia liderem w USA

Pod względem infrastruktury dla średnich i ciężkich pojazdów zeroemisyjnych Kalifornia wyprzedza inne stany USA. To właśnie tutaj znajduje się najwięcej stacji ładowania i tankowania wodoru dla tego segmentu transportu. Sprawdź sytuację na rynku samochodów elektrycznych w Europie.

Zeroemisyjne autobusy w Kalifornii

Poza transportem towarowym Kalifornia inwestuje w elektryfikację komunikacji miejskiej. Na koniec 2023 roku po drogach jeździło 1 123 autobusy zeroemisyjne, w tym 173 autobusy wodorowe. Dane te nie obejmują elektrycznych autobusów szkolnych, a kolejna aktualizacja zestawienia nastąpi w kwietniu.

Idź do oryginalnego materiału