Jest konkurs na dyrektora MGOK w Żarkach

zarki.pl 1 miesiąc temu

Burmistrz Miasta i Gminy Żarki ogłosił konkurs na stanowisko Dyrektora Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Żarkach.

Dokumenty można składać do 25 listopada.

Szczegóły w ogłoszeniu:

Burmistrz Miasta i Gminy Żarki ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Żarkach

1. Nazwa i adres samorządowej instytucji kultury:
Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury w Żarkach,
ul. Moniuszki 2, 42-310 Żarki
Liczba stanowisk/wymiar etatu:1.

2. Wymagania stawiane kandydatom, którzy przystąpią do konkursu:
A. Wymagania niezbędne do podjęcia pracy na stanowisku:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku;
4) wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów
o szkolnictwie wyższym (preferowane kierunki: kulturoznawstwo, animacja kultury, artystyczne, etnografia lub pokrewne);
5) co najmniej 5 letni staż pracy, w tym co najmniej 2 lata na stanowisku kierowniczym (lub 2 lata prowadzenia działalności gospodarczej, stowarzyszenia, fundacji lub innej formy działalności organizacji pozarządowej na stanowisku kierowniczym);
6) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7) brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 104);
8) nieposzlakowana opinia;
9) znajomość zasad organizacji i funkcjonowania instytucji kultury;
10) znajomość aktów prawnych dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej oraz jej finansowania, a także prawa pracy, w tym m.in. : ustawy o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, ustawy
o finansach publicznych, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy o samorządzie gminnym.

B. Wymagania dodatkowe:
1) preferowane wykształcenie o kierunku lub specjalności: zarządzanie kulturą, kulturoznawstwo, animacja kultury, artystyczne, etnografia lub pokrewne;
2) znajomość tematyki związanej z funkcjonowaniem instytucji kultury i zagadnień branży kulturalnej;
3) kreatywność, komunikatywność, rzetelność, odpowiedzialność oraz dyspozycyjność;
4) predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć promocyjnych związanych
z działalnością kulturalną i twórczością artystyczną;
5) umiejętność pracy w zespole i dobra organizacja własnej pracy;
6) umiejętność kierowania zespołem pracowników;
7) doświadczenie w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych, w tym unijnych
na realizację projektów z dziedziny kultury, rekreacji;
8) prawo jazdy kat. B;

3. Podstawowy zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) zarządzanie Miejsko – Gminny Ośrodkiem Kultury w Żarkach wraz z komórkami organizacyjnymi (świetlicami wiejskimi) celem realizacji jego działań statutowych
2) kierowanie bieżącą pracą instytucji i reprezentowanie jej na zewnątrz
3) pełnienie obowiązków pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy w stosunku
do pracowników zatrudnionych w MGOK i świetlicach
4) wydawanie zarządzeń i regulaminów wewnętrznych;
5) prowadzenie działań na rzecz upowszechniania kultury, czytelnictwa i promocji Gminy,
w tym organizowanie imprez kulturalnych oraz realizacja innych zadań statutowych;
6) kooperacja z lokalnymi organizacjami społecznymi, organizowanie imprez kulturalnych oraz realizacja innych zadań statutowych, a także programu rozwoju instytucji;
7) odpowiedzialność za działalność MGOK, w tym za adekwatny dobór pracowników oraz powierzone mienie;
9) kierowanie gospodarką finansową i ponoszenie odpowiedzialności za jej prawidłowość,
w tym sporządzanie planu finansowego jednostki zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych;
10) poszukiwanie i pozyskiwanie innych źródeł finansowania na realizację działań statutowych jednostki, w tym środków z programów unijnych;
12) przedstawianie organizatorowi i adekwatnym instytucjom planów i sprawozdań określonych odrębnymi przepisami.

4. Warunki pracy na stanowisku:
1) miejsce pracy: Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury w Żarkach, ul. Moniuszki 2, 42-310 Żarki
2) zatrudnienie na podstawie powołania na czas określony 5 lat zgodnie z art. 15 ust. 2 zdanie 2 ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej;
3) praca na stanowisku kierowniczym związana z kierowaniem zespołem pracowników oraz jednostkami podległymi (świetlicami wiejskimi);
4) wymiar czasu pracy – pełny etat.

5. Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV) wraz ze zdjęciem oraz podaniem przebiegu dotychczasowego zatrudnienia;
2) list motywacyjny (krótkie uzasadnienie przystąpienia do konkursu);
3) kopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy;
4) kopie dyplomów i świadectw potwierdzających wykształcenie;
5) kopie świadectw i zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, opinie, referencje itp.;
6) autorska koncepcja programowa dotycząca funkcjonowania instytucji na cały okres kadencji (5 lat), uwzględniająca w szczególności:
a) perspektywiczną wizję rozwoju statutowej MGOK w Żarkach
b) współpracę z jednostkami organizacyjnymi i pomocniczymi gminy oraz z innymi podmiotami,
c) gospodarkę finansową,
d) efektywne wykorzystanie bazy lokalowej.
7) oświadczenie kandydata o:
a) posiadaniu pełnej umiejętności czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych,
b) stanie zdrowia umożliwiającym pełnienie obowiązków,
c) nieposzlakowanej opinii,
d) niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe (lub kopia aktualnego „zapytania o udzielenie informacji o osobie z KRK”),
e) niekaraniu zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
8) oświadczenie kandydata o treści:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb
niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz przyjmuję do wiadomości
obowiązek publikacji moich danych osobowych.”.

6. Składanie dokumentów:
Oferty przystąpienia do konkursu wraz z wymaganymi dokumentami należy składać:

- w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko Dyrektora Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Żarkach” w terminie do dnia 25.11.2024 r. do godz.10.00 w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Żarkach, ul. T. Kościuszki 15/17, 42-310 Żarki (pok. 18)
- przesłać na adres Urzędu Miasta i Gminy w Żarkach, ul. T. Kościuszki 15/17, 42-310 Żarki (liczy się data wpływu do Urzędu).
- mailowo na adres: [email protected] w temacie należy wpisać: „Nabór na stanowisko Dyrektora Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Żarkach ".

W przypadku chęci skorzystania ze złożenia dokumentów aplikacyjnych mailowo dokumenty powinny zostać zeskanowane w formacie PDF o minimalnej rozdzielczości 300 dpi. Pliki powinny być zabezpieczone hasłem, które powinno zostać przesłane wraz z nazwą adresu e-mail z którego została wysłana oferta dzięki sms na nr 690021891. Po wysłaniu sms otrzymasz potwierdzenie złożenia dokumentów zwrotnym sms-em.

Oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Kultury w Żarkach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i Społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych kształtował się na poziomie wyższym niż 6%.

7. Inne informacje:
1) Konkurs odbywać się będzie w 2 etapach:
a) etap I - otwarcie i analiza złożonych ofert oraz wyłonienie kandydatów spełniających wymagania podstawowe (formalne) określone w ogłoszeniu o konkursie, którzy zostaną zakwalifikowani do II etapu konkursu. O zakwalifikowaniu do II etapu konkursu oraz
o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie,
b) etap II - rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi wymagania podstawowe (formalne) oraz ocena autorskiej koncepcji funkcjonowania MGOK w Żarkach przedstawionej przez kandydata;
2) Informacja o wynikach konkursu umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta i Gminy Żarki – pod adresem zarki.bip.jur.pl
3) Przewidywany termin zatrudnienia w Miejsko – Gminnym Ośrodku Kultury w Żarkach
01 styczeń 2025 roku.

8. Informacja o sposobie zapoznania się kandydata z warunkami organizacyjno- finansowymi działalności instytucji kultury:
Informację o warunkach organizacyjno-finansowych działalności Miejsko – Gminnego Ośrodka Kultury w Żarkach można uzyskać u Dyrektora MGOK telefonicznie lub osobiście
po wcześniejszym uzgodnieniu.

9. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych (RODO):
1) Podanie danych osobowych w procesie rekrutacji jest wymogiem ustawowym (art. 221 Kodeksu pracy);
2) Administratorem danych osobowych przekazanych przez kandydatów w procesie rekrutacji jest Burmistrz Miasta i Gminy Żarki, ul. T. Kościuszki 15/17, 42-310 Żarki
3) Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować
w następujący sposób:
a) za pośrednictwem poczty elektronicznej: e-mail: [email protected];
b) listownie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej;
Z Inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych.
4) Dane osobowe kandydatów będą przetwarzane tylko dla potrzeb tej rekrutacji, której dotyczy niniejsze ogłoszenie;
5) Informacja o kandydatach, którzy zgłosili się do konkursu stanowi informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu
o konkursie. Informacja o wyniku konkursu, w tym dane wybranego kandydata: imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania zostaną podane do wiadomości publicznej poprzez zamieszczenie na stronie internetowej zarki.bip.jur.pl;
6) Dane osobowe kandydatów, którzy zgłoszą się do konkursu, ale nie zostaną zatrudnieni, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy licząc od dnia podania wyniku konkursu do publicznej wiadomości. Po upływie tego terminu dokumenty aplikacyjne zostaną komisyjnie zniszczone;
7) Kandydat, który złożył ofertę w konkursie ma prawo żądania od administratora dostępu
do danych osobowych dotyczących jego osoby, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
8) Kandydat, który złożył ofertę w konkursie ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody jest jednoznaczne z rezygnacją kandydata
z udziału w naborze;
9) Kandydat ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Idź do oryginalnego materiału