ILE WYDAMY NA WAKACJE

gazetagdowianin.pl 2 miesięcy temu

Na wakacyjny wyjazd Polacy są gotowi wydać w tym roku średnio 4 354 zł, a na skompletowanie wakacyjnej walizki – średnio 607 zł. Wśród polskich podróżników przeważają ci pakujący się na spokojnie (80 proc.) i planujący wyjazd z wyprzedzeniem (61 proc.).

Jak pokazuje badanie, chętnie kompletujemy walizkę w sklepach online zachęcani szczególnie obniżką ceny konkretnego towaru (64 proc.) i darmową dostawą bez względu na wartość zakupów (56 proc.).

Już 16 i 17 lipca klienci Amazon Prime będą mieli okazję skompletować wakacyjną walizkę podczas jednego z największych festiwali okazji Amazon.pl – Prime Day. W trakcie tego wydarzenia będą mieli dostęp do tysięcy okazji, w tym na produkty polskich i zagranicznych marek.

Każdy, kto nie posiada jeszcze pakietu Amazon Prime, może skorzystać z bezpłatnego, 30-dniowego okresu próbnego i wziąć udział w tegorocznym Prime Day.

Warszawa, 26 czerwca 2024 – Amazon.pl we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS przeprowadził badanie, w którym sprawdził, jak Polacy przygotowują się do wakacji oraz jaki budżet planują przeznaczyć na skompletowanie walizki na podróż. Badanie zostało zrealizowane z okazji nadchodzącego festiwalu okazji Prime Day, który odbędzie się 16-17 lipca.

Klienci Prime będą mieli dostęp do tysięcy promocji ze wszystkich kategorii, w tym także na produkty niezbędne latem. Z badania wynika, iż większość najchętniej planuje wakacje z wyprzedzeniem, pakuje się na spokojnie i tworzy listy zadań przed wyjazdem. Średnio na wakacyjny wyjazd Polacy są gotowi wydać w tym roku 4 354 zł, a na skompletowanie wakacyjnej walizki 607 zł.

Wakacje: last minute czy z wyprzedzeniem?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Amazn.pl, 3/4 Polaków planuje tego lata wyjazd wakacyjny. Aż 73 proc. z nich spędzi wakacje z partnerem lub partnerką, 41 proc. z dziećmi, 24 proc. z przyjaciółmi lub znajomymi, a tylko 6 proc. zdecyduje się na podróżowanie solo.

Okazuje się również, iż pakownie walizki wyjazdowej w ostatniej chwili nie jest domeną polskich urlopowiczów: większość z nich zdecydowanie planuje wyjazd i pakowanie z wyprzedzeniem (61 proc.), przygotowuje listę zadań (48 proc.), pakuje się na spokojnie (80 proc.) i raczej nadmiarowo niż minimalistycznie (52 proc.), choć wyniki wskazują, iż to starsze generacje są bardziej uporządkowane w tej kwestii. Młodsze pokolenie (Gen Z) jest w tym przypadku bardziej spontaniczne, pakuje się na ostatnią chwilę i częściej zapomina coś zabrać.

Najpopularniejszy model polskich wakacji – wypoczynek na plaży – wskazywany jest jako miejsce ostatnich wakacji aż przez 37 proc. respondentów. Wśród wakacji marzeń Polaków prym wiedzie wyjazd na rajską wyspę (40 proc.), chociaż tylko 8 proc. spędza tak urlop. Polacy marzą też o wakacjach pełnych pereł architektury oraz egzotyki – 33 proc. z nas chciałoby podczas wakacji zwiedzać miasta i zabytki, a 23 proc. poznawać nowe, egzotyczne miejsca i kultury.

Urlopowy niezbędnik, czyli kiedy i co kupujemy przed podróżą

Oprócz bezpośrednich kosztów podróży (średnio planujemy wydać w tym roku na wyjazd 4 354 zł), zdecydowana większość Polaków wydaje dodatkowo średnio 607 zł na skompletowanie bagażu przed podróżą. Osoby w wieku 25-29 wydają najmniej, zarówno na wakacyjny wyjazd, jak i na zakupy związane z bagażem. Z kolei najwięcej na dokupienie potrzebnych produktów przeznaczają przedstawiciele Gen Z, czyli ludzie w wieku 18-24 lat, przez cały czas często korzystający ze wsparcia finansowego rodziców.

Choć zakupy stacjonarne wciąż są popularne – robi je przed wakacjami 86 proc. osób, to ponad połowa Polaków (57 proc.) wybiera sklepy internetowe z szeroką ofertą produktów, takie jak Amazon.pl. Polacy lubią zakupy przez internet, ponieważ są wygodne -uważa tak 65 proc. badanych. Wśród najważniejszych zalet kupowania w sieci polscy konsumenci cenią sobie promocyjne ceny (64 proc.) oraz darmową dostawę bez względu na wartość zamówienia (56 proc.).

„Wyjazd wakacyjny to dla wielu Polaków znacząca pozycja w budżecie domowym, ponieważ oprócz kosztów podróży i zakwaterowania, musimy także uzupełnić walizkę. Aby ułatwić sobie przygotowania, szukamy sklepów z szeroką ofertą produktów, szybką dostawą i okazjami, które pozwalają zaoszczędzić. Tak właśnie jest w przypadku Amazon.pl, gdzie klienci Prime mogą skorzystać z licznych benefitów m.in. z bezpłatnych dostaw milionów produktów niezależnie od wartości zamówienia oraz specjalnych wydarzeń zakupowych, takich jak Prime Day. Nachodzący Prime Day to doskonała okazja, aby mogli zakupić upatrzone wcześniej rzeczy w atrakcyjnych cenach – to na pewno wielka zaleta dla osób, które lubią planować i z wyprzedzeniem myślą o swoich wydatkach” – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Lead Amazon.pl

Co Polacy zwykle kupują przed podróżą?

Polacy, wyjeżdżając na wakacje, przede wszystkim kupują kosmetyki do opalania i ochrony przed słońcem (61%), leki i opatrunki (54%), ubrania i obuwie oraz stroje plażowe (96%). Respondenci spędzający lato we własnym miejscu zamieszkania decydują się z kolei na letnią odzież (48 proc.), sprzęt i akcesoria do grilla (36 proc.), leżaki i kosmetyki do opalania (34 proc.) oraz gry, filmy i książki (26 proc.).

Prime Day to coroczne wydarzenie zakupowe na Amazon.pl, podczas którego klienci Amazon Prime mają dostęp do tysięcy okazji na produkty od globalnych i lokalnych marek ze wszystkich kategorii, z szybkimi, darmowymi i nielimitowanymi dostawami, niezależnie od wartości zamówienia, za jedyne 49 zł rocznie. Każdy, kto chce wziąć udział w Prime Day może dołączyć do Amazon Prime w ramach 30-dniowego okresu próbnego na stronie amazon.pl/primeday i skorzystać z okazji.

Tegoroczny Prime Day odbędzie się 16 i 17 lipca. Klienci Prime, którzy są zainteresowani wakacyjnymi zakupami, będą mogli teraz wiele zaoszczędzić i odkryć doskonałe i interesujące produkty, które wpiszą się w ich gusta i potrzeby.

O badaniu

„Raport Amazon.pl. Wakacje 2024 – plany wyjazdowe i zakupowe Polaków” został zrealizowany we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, w dniach 17-24 maja 2024 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków N=1016 (mieszkańcy Polski w wieku 18-65 lat), metodą CAWI.

Każdy dzień jest lepszy z Amazon Prime

Amazon Prime to oszczędności, wygoda i rozrywka – wszystko w ramach jednej subskrypcji. Już ponad 200 milionów klientów Amazon Prime na całym świecie cieszy się dostępem do ogromnego wyboru produktów, ekskluzywnych okazji, wyjątkowych korzyści oraz szybkich i darmowych dostaw, również w ramach wyjątkowych wydarzeń zakupowych. W Polsce klienci Prime mają dostęp do wszystkiego co najlepsze w Amazon w zakresie zakupów i rozrywki, w tym do nielimitowanych, szybkich i darmowych dostaw milionów produktów ze sklepu Amazon.pl bez minimalnej kwoty zamówienia, obszernego katalogu nagradzanych filmów i seriali w Prime Video, darmowych gier w Prime Gaming oraz wyjątkowych wydarzeń zakupowych. Każdy może wypróbować Prime w ramach bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego, aktywowanego na stronie Amazon.pl/prime. Po tym okresie Prime będzie dostępny za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.

Idź do oryginalnego materiału