Cztery etapy prac i jeden pas przejezdny
Rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie Anna Dyksińska poinformowała, iż inwestycja została podzielona na cztery etapy, które pozwolą zachować przejezdność trasy i zminimalizować utrudnienia.
Pierwszy etap przewiduje prace na prawych pasach ruchu w obu kierunkach. Ruch będzie odbywał się lewymi pasami, a czas trwania tego etapu zaplanowany jest na ok. 1,5 miesiąca. W drugim etapie zostaną zamknięte dwa pasy w kierunku Gdyni, a ruch będzie się odbywał pasami w kierunku Gdańska – po jednym pasie w każdym z kierunków.
W trzecim etapie zostaną zamknięte dwa pasy w kierunku Gdańska, a ruch będzie się odbywał pasami w kierunku Gdyni – po jednym pasie w każdym z kierunków. Czwarty etap obejmie prace w rejonie skrzyżowania Alei Niepodległości z ul. Jana z Kolna, na pasach w kierunku Gdyni.
Będzie też rurociąg pod wysokie napięcie
– W pierwszym etapie remontu prace będą prowadzone na prawych pasach jezdni w obu kierunkach. Na początku wykonawca skupi się na modernizacji trzech zatok autobusowych, które są układane z kostki brukowej. Aby zapewnić ich trwałość, potrzebny jest czas na odpowiednie związanie i utwardzenie materiału – podała Dyksińska i dodała, iż również zostaną wyremontowane chodniki na odcinku pomiędzy ul. Andersa a ul. Wybickiego, pomiędzy posesjami Al. Niepodległości
Równolegle do prac prowadzonych przez Zarząd Dróg i Zieleni (ZDiZ) w Sopocie, korzystając z zamknięcia jezdni w czasie remontu, firma El Professional zainstaluje w nawierzchni jezdni Alei Niepodległości na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Wybickiego rurociąg pod instalację kabla elektroenergetycznego linii wysokiego napięcia.
Z uwagi na remont jezdni zostaną zmienione lokalizacje przystanków na remontowanym odcinku ZKM Gdynia oraz ZTM Gdańsk. Szczegółowe informacje są stronie ZdiZ w Sopocie: zdiz.sopot.pl.