Flash News: Chiński rynek motoryzacyjny

1 miesiąc temu

{1} Shanghai Automobile Group (chin. 上汽集团) podpisała z Volkswagen China Group (chin. 大众汽车(中国)投资有限公司) pakiet kilkunastu porozumień o współpracy w zakresie wspólnego rozwoju i konstrukcji trzech modeli aut z napędem hybrydowym oraz dwóch samochodów o napędzie elektrycznym. Wszystkie modele będą wprowadzone do produkcji do 2026 r.

Na podstawie: baijiahao.baidu.com;

{2} Tymczasem spółka BYD Motor Corporation (chin. 比亚迪汽车股份有限公司) zawarła umowę strategiczną z francuskim Ayvens dotyczącą współpracy w celu rozszerzenia europejskiego rynku dystrybucji i leasingu pojazdów elektrycznych (osobowych i lekkich pojazdów dostawczych).

Ayvens wykorzysta sieć dealerską BYD do świadczenia usług leasingowych dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz osób fizycznych. Usługi te będą oferowane na początku we Francji, Holandii, Belgii i Luksemburgu, z zamiarem rozszerzenia działalności na inne kraje europejskie.

Na podstawie: 163.com;

{3} W YanCheng (chin. 盐城, wschodnia prowincja JiangSu) oficjalnie został uruchomiony pierwszy w Chinach zamknięty ośrodek do testów inteligentnych pojazdów autonomicznych. Obiekt wyposażony jest w sieć 5G-A. Posiada 840-metrowy tunel bez sygnału GPS i Internetu oraz 2100-metrową prostą drogę umożliwiającą samochodom jazdę z prędkością do 160 km/h. Ośrodek zajmuje powierzchnie 660,000 m2.

Na podstawie: mp.weixin.qq.com;

{4} Minął półmetek 2024 r. i wszystko wskazuje na to, iż roczny wskaźnik sprzedaży samochodów elektrycznych oraz hybryd zbliży się do 40% całej sprzedaży wszystkich aut, a miesięczny do 50%. Tak wynika z prognoz opracowanych przez Chińskie Stowarzyszenia Samochodów Osobowych (chin. 中国乘用车协会). Natomiast według najnowszych danych Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego (chin. 公安部) w pierwszej połowie 2024 r. zarejestrowano w Chinach 4,4 mln samochodów NEV (elektrycznych i hybrydowych), co stanowiło 35,4% wszystkich rejestrowanych pojazdów w tym okresie.

Jeśli chodzi o sprzedaż pojazdów osobowych chińskich marek wśród wszystkich marek oferowanych na chińskim rynku, to wskaźnik ten w minionym półroczu wyniósł 58,5%.

Na podstawie: baijiahao.baidu.com;

{5} Spółka XiaoMi Automotive Technology Co., Ltd. (chin. 小米汽车科技有限公司) uzyskała licencję niezależnego producenta samochodów wydawaną Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (chin. 工业和信息化部). W ten sposób spółka motoryzacyjna grupy Xiaomi stała się 17 w Chinach licencjonowanym ministerialnie producentem samochodów.

Wiele chińskich startupów zajmujących się konstruowaniem i produkcją nowych pojazdów (zwłaszcza NEV) korzysta zwykle z bazy produkcyjnej doświadczonych producentów, stanowiących dla tych nowych podmiotów relatywnie nisko kosztową ścieżką wejścia na rynek, ale będących zarazem ich bezpośrednimi, bardzo silnymi konkurentami.

Podobnie było w przypadku XiaoMi Automotive Technology Co., Ltd., która wyprodukowała swój pierwszy model we współpracy z Beijing Automotive Group Co., Ltd. (chin. 北京汽车集团有限公司). Dlatego też wszystkie auta SU7 noszą oznaczenie “北京小米”, czyli „BeiJing XiaoMi”. Od momentu uzyskania własnej licencji spółka będzie mogła oznaczać produkowane przez siebie auta znakiem “小米”, czyli „XiaoMi”.

Na podstawie: https://export.shobserver.com/baijiahao/html/771736.html

{6} Według danych branżowych, pod koniec czerwca br. około 40% światowych stacji tankowania wodoru znajdowało się w Chinach. W pierwszej połowie roku przybyło 19 nowych stacji tego typu. W sumie na dzień 30 czerwca 2024 w Chinach łącznie działało 426 stacji tankowania wodoru.

Na podstawie: yicai.com

{7} W czerwcu br. z Chin wyeksportowano 378 tysięcy samochodów osobowych, co oznacza 28-procentowy wzrost rok do roku, analogiczny z zanotowanym w maju. Wedle danych zebranych przez Chińskie Stowarzyszenie Samochodów Osobowych (chin. 中国乘用车协会) wzrost ten producenci osiągnęli dzięki ożywieniu rynku południowoamerykańskiego oraz azjatyckiego (nie europejskiego). Z danych tych wynika również, iż wszyscy krajowi producenci samochodów osobowych sprzedali w pierwszej połowie br. ponad 9,84 mln aut (wzrost o 3,3 procent rok do roku). W tym okresie eksport samochodów elektrycznych i hybryd osiągnął 586 tysięcy aut, co z kolei oznacza wzrost o 21,2 procent rok do roku.

Stowarzyszenie przewiduje, iż sprzedaż samochodów osobowych będzie przez cały czas rosła ze względu na coraz większą popularność pojazdów prywatnych i szybki rozwój inteligentnych aut elektrycznych. Te ostatnie będą się cieszyły dużą popularnością także, dzięki subwencjom rządowym, zachęcającym konsumentów do wymiany przestarzałych samochodów na nowe.

Na podstawie: cpcaauto.com;

{8} 4 lipca br. był bardzo ważnym dniem dla BYD Motor Corporation (chin. 比亚迪汽车股份有限公司), największego w Chinach producenta aut NEV (auta nowej energii, czyli hybrydowe i elektryczne).

Tego dnia z linii produkcyjnych BYD w Chinach zjechało ośmiomilionowe auto NEV wyprodukowane przez tę spółkę. Pierwszy samochód NEV ze znakiem BYD firma wyprodukowała w 2008 roku. Auto numer 1.000.000 opuściło fabrykę BYD w 2021 r., czyli po 13 latach od rozpoczęcia produkcji. Tymczasem wyprodukowanie miliona aut, pomiędzy pojazdem numer 7.000.000 a 8.000.000 zajęło BYD Motor Corporation 4 miesiące.

Tego samego dnia z linii produkcyjnej fabryki BYD w Tajlandii zjechało auto numer 1. A dosłownie parę dni wcześniej pierwsze samochody wyjechały z fabryk BYD w Uzbekistanie oraz Indonezji.

BYD Motor Corporation posiada fabryki w Brazylii i Meksyku, a buduje kolejne na Węgrzech, w Kambodży i w Turcji.

Na podstawie: baijiahao.baidu.com;

Autor: 梁安基 Andrzej Z. Liang, 上海 Shanghai, 中国 Chiny

e-mail: [email protected]

Redakcja: Leszek B. Ślazyk

e-mail: [email protected]

© www.chiny24.com

Idź do oryginalnego materiału