Ekologiczne rozwiązania na Forum Promocji Turystycznej w CEE Hydropolis

2 tygodni temu

„Zielone” rozwiązania i włączenie w ten proces naszych gości to istotny element naszego Forum. Wyraźnie, przy projektowaniu wydarzenia, postawiliśmy na wykorzystanie systemu gospodarki obiegu zamkniętego, eliminację jednorazowego plastiku czy dostępność komunikacyjną – mówi portalowi waszaturystyka.pl Magdalena Dyderska, menedżerka marketingu wrocławskiego Hydropolis.

Według ONZ, wydarzenie zrównoważone to takie, które zostało zaprojektowane, aby zminimalizować potencjalny negatywny wpływ na środowisko i pozostawiło po sobie coś dobrego dla gospodarzy oraz gości.

Firmy i obiekty decydujące się na tego typu wydarzenia, takie jak CEE Hydropolis, wykazują zdecydowane zaangażowanie w ochronę zasobów naturalnych

– Oferują one wiele korzyści i są istotnym elementem zrównoważonej turystyki. Nie tylko pomagają zmniejszyć ślad środowiskowy wydarzenia, ale również promują lokalną gospodarkę. Organizowanie ich jest odpowiedzialnym działaniem na rzecz środowiska i ludzi. Firmy i obiekty decydujące się na tego typu wydarzenia, takie jak CEE Hydropolis, wykazują zdecydowane zaangażowanie w ochronę zasobów naturalnych – dodaje Dyderska.

Idea ta zwiększa również świadomość osób uczestniczących w wydarzeniu, co czyni nas wszystkich bardziej świadomymi i skłania do refleksji. Jest to zadanie, które wymaga złożonego planowania i koordynacji, aby osiągnąć określone cele. Czy jednak możemy sobie pozwolić, by tego nie robić?

Ewolucja przemysłu spotkań

Instytut badawczy IQS i MeetingPlanner.pl we współpracy z agencjami eventowymi sporządził raport „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań”. Okazuje się, iż ponad połowa firm biorących udział w badaniu zamierza uwzględniać kryteria związane z ESG lub już to zrobiła. Co ciekawe, najczęściej deklarowanym powodem do wprowadzenia takich zmian jest prawidłowe zarządzanie emisjami i kwestie etyczne.

Pracodawcy coraz częściej decydują się na wsparcie zdrowia psychicznego pracowników i pracownic. Jednak kwestie środowiskowe takie jak zapobieganie marnowania żywności wciąż są pomijane. Inaczej jednak wygląda to w przypadku organizacji eventów. Już teraz wymaga się od organizatorów – firm, agencji eventowych stosowania ekologicznych rozwiązań.

Edukacja, edukacja i jeszcze raz edukacja

Szczerość i autentyczność w komunikacji z partnerami oraz podnoszenie świadomości na temat tego typu inicjatyw to najważniejsze działania będące podstawą zrównoważonych wydarzeń. Bieżące uzyskiwanie informacji zwrotnej jest niezbędne do rozsądnego planowania i niepozostawiania nikogo bez odpowiedniej wiedzy.

Komunikacja odgrywa również kluczową rolę, ponieważ zrównoważone wydarzenie wiąże się z wysiłkiem i zaangażowaniem, które należy dzielić ze społeczeństwem. Według ekspertów bardzo ważne jest, aby firmy organizujące tego typu wydarzenia przekazywały te wartości osobom, które w nich uczestniczą, aby mogły skorzystać z wdrożonych najlepszych praktyk środowiskowych, społecznych i ekonomicznych oraz aby były świadome korzyści, jakie niesie to dla całej planety.

Dobre praktyki

XIV Forum Promocji Turystycznej, które portal waszaturystyka.pl współorganizuje z Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis, odbywa się w przestrzeni współorganizatora – jedynym w Polsce centrum wiedzy o wodzie. Forum jest dobrym przykładem zrównoważonego spotkania. Oznacza to, iż wszystkie procesy są przeprowadzane w celu maksymalizacji wkładu firmy w poprawę stanu środowiska.

Nie tylko gastronomia, ale również materiały informacyjno-promocyjne spełnią swoją misję ekologiczną

Hydropolis od 2019 r. wspiera i realizuje w swojej przestrzeni Zielone Wydarzenia. Spotkanie branży turystycznej jest dostępne dla wszystkich gości w równym stopniu. Obejmuje tłumaczenie symultaniczne na język angielski i polski. Wykorzystuje materiały wielokrotnego użytku, eliminując jednorazowy plastik i korzystając z sezonowych i regionalnych produktów, zaplecze gastronomiczne jest obojętne środowiskowo. Nie tylko gastronomia, ale również materiały informacyjno-promocyjne spełnią swoją misję ekologiczną.

– Nieaktualne już materiały reklamowe, zebrane od naszych partnerów, jak Convention Bureau oraz własnych zasobów, otrzymały drugie życie. Odszyto z nich eleganckie worko-plecaki z unikatowym wzorem, które posłużą jako welcome packi dla gości Forum.

Ich walory estetyczne i jakość nie odbiegają w najmniejszym stopniu od standardowego produktu, a dzięki takim działaniom tworzymy obieg zamknięty materiałów, których użyteczność pozornie już dawno się skończyła – deklaruje Dyderska.
Idź do oryginalnego materiału