"Duże linie lotnicze w UE wprowadzają „opłatę klimatyczną” Aby zapewnić swobodę z częstotliwością, Lufthansa dodała dopłatę w wysokości do 72 euro za bilety lotnicze"

grazynarebeca.blogspot.com 2 dni temu

© Getty Images / Leonhard Simon / Stringer
Flagowa niemiecka linia lotnicza Lufthansa ogłosiła wprowadzenie dodatkowej opłaty w wysokości do 72 euro (77 dolarów) za bilety lotnicze, próbując zrównoważyć koszty dostosowania się do nowych przepisów UE dotyczących korzystania z droższego, zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).
Zgodnie z oświadczeniem firmy wydanym w tym tygodniu, opłata będzie obowiązywać od wszystkich biletów wydanych do 26 czerwca i odlotów rozpoczynających się 1 stycznia 2025 roku. Lufthansa powiedziała Reutersowi, iż na lotach na krótkich i średnich dystansach ceny wzrosną choćby o 5 euro w klasie ekonomicznej i 7 euro w klasie biznes.

W przypadku lotów długodystansowych podróżujący klasą biznes zostaną obciążeni dodatkową opłatą w wysokości od 18 do 36 euro, a pasażerowie pierwszej klasy – do 72 euro. Lufthansa podała, iż ​​dodatkowe koszty zostaną naliczone w przypadku lotów wylatujących z któregokolwiek z 27 państw członkowskich UE, a także Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwajcarii.

Wszystkie loty sprzedawane lub obsługiwane przez Lufthansa Group, do której należą linie lotnicze, w tym Lufthansa, Eurowings, Swiss and Edelweiss Air oraz Austrian Airlines, będą objęte opłatą. „Dopłata ma na celu pokrycie części stale rosnących dodatkowych kosztów wynikających z regulacyjnych wymagań środowiskowych” – oznajmiła Lufthansa. Nowe przepisy UE nakładają na dostawców paliwa obowiązek zapewnienia, iż ​​do 2025 r. 2% paliwa na lotniskach w UE będzie stanowić SAF, a do 2030 r. odsetek ten wzrośnie do 6%, a do 2050 r. – 70%. Eksperci ostrzegają jednak, iż środki mające na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń przez loty mogą to zrobić W styczniu 2022 r. Air France-KLM jako pierwsza linia lotnicza w UE dodała do biletów dodatkową opłatę za biopaliwo.

Firma ogłosiła wówczas, iż dodaje do 12 euro w przypadku taryf biznesowych i do 4 euro w przypadku taryf ekonomicznych. Air France-KLM rozważa w tej chwili zasadniczo podobne środki co Lufthansa, powiedziała Reuterowi osoba zaznajomiona z tą sprawą, wskazując, iż opłaty mogą jeszcze wzrosnąć.


Przetlumaczono przez translator Google

zrodlo:https://www.rt.com/business

Idź do oryginalnego materiału