Pierwszy kwartał to tradycyjny czas rozliczeń podatkowych. Od stycznia mieszkańcy płacący podatek od nieruchomości, podatek rolny lub leśny będą otrzymywać decyzję o wysokości podatku na ten rok.
Termin zapłaty pierwszej raty podatków upływa 15 marca – i dla wielu mieszkańców będzie to jedyna rata, o ile bowiem kwota podatku nie przekracza 100 zł, to podatek płaci się jednorazowo właśnie w terminie pierwszej raty.
Decyzje otrzymają wszystkie osoby fizyczne będące podatnikami. Gdy nieruchomość objęta jest współwłasnością, swój egzemplarz decyzji dostaje każdy ze współwłaścicieli. Należy pamiętać, iż wskazany w niej podatek jest ustalony łącznie dla wszystkich współwłaścicieli, a nie odrębnie dla wszystkich z nich.
Wszystkie decyzje podatkowe doręczane będą przez pracowników Urzędu Miasta w dni robocze (od poniedziałku do soboty), w godzinach popołudniowych – zawsze najpóźniej do godziny 20. Pracownicy magistratu nie są uprawnieni do przyjmowania wpłat podatku.
Decyzje będą zawierały indywidualny numer rachunku bankowego, na który można dokonać wpłaty tradycyjnym przelewem.
Płatności z tytułu podatków mogą być także dokonywane poprzez profil zaufany z wykorzystaniem Platformy Informacyjno-Płatniczej (PLIP) Urzędu Miasta Siemianowice Śląskie dostępnej pod adresem https://plip.siemianowice.pl/plip/. Na ww. platformie znajdą też Państwo informacje o pozostałych zobowiązaniach – opłacie za śmieci oraz użytkowana wieczystym lub opłacie przekształceniowej.