Czy kampania Dzieciństwo bez Przemocy jest potrzebna? Czy daje realne rezultaty? Podsumowujemy spływające do nas informacje i dane. Pełna ocena inicjatywy potrwa do końca roku, ale już teraz chcemy podzielić się pierwszymi refleksjami i ogromną satysfakcją z efektów wspólnych działań.
Problem przemocy wobec dzieci wciąż jest wszechobecny. Mimo dekad pracy, zmian w prawie i wprowadzania systemowych rozwiązań, co roku tysiące dzieci doświadcza przemocy, a przyzwolenie na przemocowe metody wychowawcze przez cały czas jest wysokie. Naszą odpowiedzialnością jest działanie, by to zmienić. Modele profilaktyki przemocy wobec dzieci podkreślają, jak ważne są różnorodne działania na wielu poziomach, w tym edukacja społeczna. Nasza kampania świetnie wpisuje się w te zalecenia.
Do kampanii zaprosiliśmy wszystkich – decydentów, placówki oświatowe, instytucje pomocowe, rodziców i opiekunów, dzieci i młodzież. Każdą osobę, która może zareagować, gdy dziecku dzieje się krzywda.
Kampania to wielka mobilizacja do działania. Jest bardzo potrzebna – zgodnie (98%) odpowiedzieli respondenci oceniając ubiegłoroczną edycję kampanii.
W tym roku w tysiącach miast, miasteczek i wsi, w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach opiekuńczych, ośrodkach pomocy społecznej i urzędach zorganizowano inicjatywy edukacyjne w ramach kampanii. Odbywały się konferencje i webinary dla tysięcy uczestników, lekcje online dla setek tysięcy uczniów, grupy wsparcia dla rodziców i spotkania rad pedagogicznych oraz inne inicjatywy edukacyjne. Na stronie kampanii zarejestrowano 5 tysięcy takich inicjatyw, które realnie zmieniają świat dzieci na lepszy.
Ogromnie dziękujemy wszystkim instytucjom, placówkom i organizacjom, które włączyły się do kampanii, oraz osobom, które podpisały Manifest – było Was w tym roku prawie 20 tysięcy!
Kampanię zorganizowały Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę wraz z Krajową Koalicją na rzecz Ochrony Dzieci
Sfinansowane z Funduszu Sprawiedliwości, którego Dysponentem jest Minister Sprawiedliwości
Patronaty honorowe: Marszałek Sejmu RP Szymon Hołownia, Marszałkini Senatu Małgorzata Kidawa-Błońska, Sekretarz Stanu w KPRM Katarzyna Kotula
Partner główny: Rzecznik Praw Dziecka
Partnerzy: Komenda Główna Policji, Narodowy Fundusz Zdrowia, Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, PKDP, LIBRUS, LIDL, ClickMeeting
Patronaty medialne: Polskie Radio, Telewizja Polska, Gazeta.pl, Nasze Miasto, ngo.pl
#Czy #kampania #Dzieciństwo #bez #Przemocy #jest #potrzebna #Czy #daje #realne #rezultaty..
Źródło: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę






