Istnieje ryzyko, iż TikTok zostanie w nadchodzących dniach zablokowany w USA ponieważ ustawa podpisana przez prezydenta Bidena nakłada na jej spółkę-matkę ByteDance obowiązek zbycia aplikacji. W obliczu ryzyka potencjalnego zakazu użytkownicy już szukają alternatyw – a inny chiński portal społecznościowy właśnie znalazł się na szczycie rankingów amerykańskiego App Store.
Chińska aplikacja „RedNote” jest w tej chwili najczęściej pobieraną aplikacją w amerykańskim sklepie App Store
Xiaohongshu (w języku angielskim znany jako RedNote) to chińska sieć społecznościowa utworzona w 2013 roku, aby konkurować z Pinterestem i Instagramem. Platforma skupiała się przede wszystkim na umożliwieniu użytkownikom i influencerom dzielenia się recenzjami produktów dzięki zintegrowanego handlu elektronicznego. Niedawno RedNote zaczął także inwestować w krótkie filmy, podobnie jak TikTok.
Jak zauważył TechCrunchRedNote stał się wirusowy wśród młodszych chińskich użytkowników, szczególnie podczas pandemii. Platforma ma ponad 300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie – ale nigdy nie była hitem w innych krajach, przynajmniej do tej pory.
Nagle, RedNote stał się najczęściej pobieraną aplikacją w amerykańskim sklepie App Storewyprzedzając aplikacje takie jak ChatGPT, Threads, Instagram i TikTok. Poszukiwanie alternatywy dla TikTok powoduje wzrost liczby pobrań RedNote. Aplikacja była szeroko promowana przez twórców, zachęcając swoich obserwujących do migracji na nową platformę.
Oczywiście istnieje szansa, iż TikTok nie zostanie zakazany w USA, ponieważ prezydent-elekt Trump już zasugerował, iż nie pozwoli na wprowadzenie zakazu. Ponieważ jednak twórcy nie są w stanie przewidzieć, co wydarzy się dalej, chcą mieć pewność, iż nie stracą swoich obserwujących.
Co ciekawe, twórcy polecają inną chińską aplikację zamiast aplikacji z USA, takiej jak Instagram. Podsumowując, Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych uważa, iż chińska firma stojąca za TikTokiem udostępnia dane użytkowników chińskiemu rządowi, a także manipuluje treściami pokazywanymi użytkownikom z USA, aby ingerować w sprawy polityczne.
Czas pokaże, czy RedNote stanie się kolejnym TikTokiem.
Przeczytaj także
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.