Chcesz zadzwonić do Twojego urzędu Skarbowego, a tam niespodzianka. Już od 1 października

1 tydzień temu

Od 1 października osoby chcące skontaktować się z urzędem skarbowym napotkają istotną zmianę – wszystkie urzędy skarbowe w Polsce będą obsługiwane przez jedną, ogólnopolską infolinię Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Nowa infolinia ma pozwolić na uzyskanie zarówno ogólnych, jak i szczegółowych informacji dotyczących indywidualnych spraw podatkowych.

Fot. Pixabay / Warszawa w Pigułce

Jak wyjaśnia Ministerstwo Finansów, po połączeniu z infolinią, klienci przez cały czas będą mogli otrzymać ogólne informacje podatkowo-celne, bez konieczności potwierdzania tożsamości. Jednak nowością jest możliwość uzyskania dostępu do bardziej szczegółowych informacji dotyczących osobistych spraw podatkowych, takich jak rozliczenia nadpłat i zwrotów, po uprzednim potwierdzeniu tożsamości przy użyciu specjalnego kodu telePIN. Ponadto infolinia ma służyć pomocą w załatwianiu spraw online, korzystając z e-Urzędu Skarbowego, dostępnego z dowolnego miejsca i o dowolnej porze.

Nowa infolinia będzie dostępna pod numerami:

  • (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych,
  • 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.

Dotychczasowe numery telefonów urzędów skarbowych zostaną przekierowane na nową infolinię. Ważne jest jednak, iż przedsiębiorcy obsługiwani przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe, zajmujące się dużymi podmiotami gospodarczymi, będą przez cały czas korzystać z dotychczasowych numerów kontaktowych.

Nowy sposób uwierzytelniania przy użyciu kodu telePIN umożliwi podatnikom uzyskanie dostępu do informacji chronionych tajemnicą skarbową. Kod telePIN można wygenerować po zalogowaniu się na stronie e-Urzędu Skarbowego, co pozwoli na potwierdzenie tożsamości bez udziału pracownika KAS.

Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa PPO-1 lub osoby uprawnione do obsługi kont organizacji również będą mogły uzyskać dostęp do chronionych informacji. W ich przypadku konieczne będzie podanie nie tylko telePIN-u, ale także numeru identyfikacyjnego mocodawcy lub organizacji.

Jak podkreśla resort, cały proces uwierzytelnienia odbywa się automatycznie, co ma zwiększyć bezpieczeństwo i wygodę obsługi.

Idź do oryginalnego materiału