Hybrydy zamiast tylko elektryków
Choć elektromobilność wciąż pozostaje fundamentem strategii BYD, to firma reaguje na realia rynku. Nowe modele hybrydowe mają być odpowiedzią nie tylko na preferencje europejskich klientów, ale i potencjalne działania Unii Europejskiej, w tym cła na importowane samochody elektryczne z Chin.
BYD już teraz oferuje w Europie model Seal U z napędem hybrydowym plug-in, który osiąga zasięg przekraczający 1000 km. Auto dostępne jest w dwóch wersjach mocy – 218 KM i 324 KM – w cenach od 169 900 zł. To wyraźny sygnał, iż firma nie zamierza ograniczać się wyłącznie do segmentu premium.
Produkcja na miejscu i ekspansja w Europie
Kolejnym krokiem BYD będzie uruchomienie produkcji nie tylko aut elektrycznych, ale także hybryd i modeli spalinowych w swoich nowych fabrykach w Turcji i na Węgrzech. Każdy z zakładów ma mieć zdolność produkcyjną na poziomie 150 tys. aut rocznie. Taka lokalizacja produkcji ma nie tylko skrócić łańcuchy dostaw, ale również zminimalizować skutki ewentualnych barier celnych.
Chiński koncern nie ukrywa ambicji: do końca 2025 roku chce być obecny w aż 29 krajach europejskich i otworzyć ponad 1000 salonów sprzedaży. W planach jest również debiut tańszych modeli, takich jak Dolphin Surf (wcześniej Seagull), który ma konkurować m.in. z popularną Dacią Spring.
Powrót do korzeni i nowe ambicje
Choć BYD dziś kojarzony jest głównie z elektromobilnością, początki firmy sięgają 1995 roku, kiedy to produkowała baterie do telefonów. Dział motoryzacyjny rozpoczął działalność w 2003 roku. Dziś BYD to globalna potęga, która w 2024 roku dostarczyła na rynek ponad 4,3 miliona pojazdów.
Zmiana strategii pokazuje, iż BYD nie zamierza czekać, aż rynek sam się dostosuje do ich oferty. Zamiast tego – dostosowuje się do rynku. Hybrydy i auta spalinowe mają pomóc w przełamywaniu barier i szybkim zwiększaniu udziałów w Europie.
Czy europejscy producenci są gotowi na tak zdeterminowanego gracza? Rywalizacja z BYD z pewnością wkracza w nową fazę.
Źródło: Rzeczpospolita
#BYD #elektryki #hybrydy #motoryzacja #Chiny #EV #plugInHybrid #Europa