Budowa obwodnicy Kętrzyna pochłonie 304 mln zł

2 dni temu

– Podpisujemy umowę, na którą mieszkańcy Kętrzyna i całego regionu czekali od lat. To nie tylko inwestycja drogowa – to konkretna zmiana jakości życia, bezpieczeństwa i komunikacji w północnej części województwa warmińsko-mazurskiego – powiedział marszałek województwa Marcin Kuchciński.

Kluczowa inwestycja

Podkreślił, iż “trasa ma duże znaczenie dla mieszkańców Kętrzyna, bo wyprowadzony zostanie z miasta uciążliwy ruch tranzytowy i dla kierowców, którzy nie muszą już wjeżdżać do miasta, stać w korkach, tracić cennego czasu i zanieczyszczać powietrza”.

– Inwestycja połączy najważniejsze kierunki: w stronę Giżycka, Mrągowa, Bartoszyc, Bisztynka i dalej – w stronę granicy polsko-rosyjskiej. Dzięki nowej trasie skróci się czas przejazdu, zwiększy bezpieczeństwo i potencjał regionu – także gospodarczy i turystyczny – dodał marszałek Kuchciński.

Powiązane projekty

W ramach zadania wykonana zostanie droga łącząca DW591 (Kętrzyn – Mrągowo), DW594 (Bisztynek – Kętrzyn), DW592 (Bartoszyce – Kętrzyn), DW591 (granica państwa – Kętrzyn), DW592 (Kętrzyn – Giżycko). Roboty budowlane rozpoczną się już w tym miesiącu, natomiast ich zakończenie przewidziane jest na kwiecień 2028 r.

Droga powiąże infrastrukturę lokalną i regionalną w północnej części województwa z Transeuropejską siecią transportową (TEN-T). Wykonawca zbuduje mosty, zjazdy, skrzyżowania a także chodniki, ścieżki rowerowe i pieszo-rowerowe, zatoki autobusowe. Powstanie oświetlenie drogowe oraz zostanie zagospodarowana zieleń w granicach pasa drogowego.

Przebudowane będą również skrzyżowania z liniami kolejowymi: nr 38 Kętrzyn – Nowy Młyn oraz nr 259 Karolewo – Czerniki.

Całkowita wartość projektu to prawie 304 mln zł, z czego blisko 254 mln zł pochodzi z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. 50 mln zł dołożył samorząd województwa.

Idź do oryginalnego materiału