Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko. Przetarg na odcinek Limanowa-Tymbark już wkrótce!

podhaleregion.pl 2 miesięcy temu

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informują, iż do końca 2024 roku planują ogłosić przetargi na zadania realizowane w całej Polsce, o łącznej wartości około 17 mld zł. Wśród tych projektów znajduje się kontynuacja budowy linii kolejowej Podłęże-Piekiełko, największego połączenia kolejowego w Małopolsce.

W trzecim kwartale tego roku ma zostać ogłoszone postępowanie przetargowe na budowę odcinka Limanowa-Tymbark, choć początkowo planowano to na marzec. Przetargi na odcinki Tymbark-Limanowa oraz Podłęże-Gdów i Podłęże Balachówka-Podłęże są przewidziane na czwarty kwartał tego roku.

Na odcinku Podłęże-Gdów planowane jest wybudowanie dwóch peronów przystankowych w Wiatowicach i Zagórzanach-Zręczycach, a także stacji kolejowej oraz placu przeładunkowego w Gdowie. Przejazd pociągu pasażerskiego na tej trasie ma trwać około 25-30 minut.

Obecnie realizowane są prace budowlane na czterech fragmentach linii kolejowej 104 „Chabówka-Nowy Sącz”. Tam powstanie najdłuższy tunel w Polsce, którego budowa rozpocznie się w 2025 roku i potrwa 10 miesięcy. Inwestycja PKP PLK S.A. obejmuje modernizację i elektryfikację 75 km trasy Chabówka-Nowy Sącz oraz budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2030 roku powstanie nowa linia kolejowa łącząca Kraków z Podhalem i Sądecczyzną.

Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków-Nowy Sącz w około 60 minut, a podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie około 90 minut. Projekt jest finansowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Więcej o inwestycji można przeczytać tutaj.

Gmina Gdów/facebook/plk-sa.pl

Idź do oryginalnego materiału