Agata Wojda: urząd miasta powinien być przyjazny dla pracowników i mieszkańców miasta

6 miesięcy temu
Zdjęcie: Agata Wojda: urząd miasta powinien być przyjazny dla pracowników i mieszkańców miasta


Ubiegająca się o stanowisko prezydenta Kielc Agata Wojda zapowiada, w przypadku wygranej, znaczne zmiany w funkcjonowaniu urzędu miasta. Dziś (środa, 6 marca) przedstawiła kolejne elementy swojego wyborczego programu pod hasłem: „Sprawny urząd – dostępne miasto”. Zapowiada wprowadzenie cyfrowego załatwiania wielu spraw urzędowych, podwyżki wynagrodzeń, nagrody i szkolenia dla urzędników oraz reorganizację pracy magistratu. Obiecuje także dodatkowe benefity dla osób płacących podatki w Kielcach.

Zdaniem Agaty Wojdy, urząd miasta powinien być miejscem przyjaznym zarówno interesantom, jak i urzędnikom. Ocenia, iż w ciągu ostatnich lat kielecki ratusz był jedynie administrowany, a mijająca kadencja Bogdana Wenty upłynęła pod znakiem kryzysu przywództwa. Jej zdaniem widoczny był m.in. brak faktycznego zarządzania miastem, czy zaniechanie wyznaczania i podejmowania ambitnych celów dotyczących rozwoju samorządu.

– Kluczową kwestią w każdym urzędzie jest przywództwo. Silny lider dający impuls do działania i wyznaczający zadania. To także osoba doceniająca pracowników należycie wykonujących swoją pracę, ale też korygująca nieprawidłowości, tak by wykonywane zadania przynosiły konkretne efekty – ocenia.

– Zmiana filozofii myślenia w urzędzie miasta musi nastąpić dzień po wyborach. Ludzie muszą wiedzieć, jakie mają zadania i cele, a także, iż za dobrą pracę będą otrzymywać odpowiednie wynagrodzenie, na które zasługują. Potrzebna jest też motywacja poprzez system nagród i umożliwienie im udziału w szkoleniach podnoszących wiedzę i kompetencje. Z kolei w sytuacji popełnionego błędu, ich przełożeni mają prawo wyciągnąć konsekwencje – podkreśla.

06.03.2024. Kielce. Konferencja prasowa Agaty Wojdy – kandydatki na prezydenta Kielc. / Fot. Agata Wojda

Zdaniem Agaty Wojdy, by urząd miasta funkcjonował prawidłowo niezbędne jest jak najszybsze przeprowadzenie jego reorganizacji. Przykładem ma być powołanie nowej jednostki, czyli biura rozwoju miasta, które ma być odpowiedzialne za planowanie przestrzenne i współpracę z przedsiębiorcami. Kolejna propozycja zakłada umożliwienie kielczanom załatwiania jak największej liczby spraw urzędowych przez Internet.

– Nowoczesny urząd to instytucja sięgająca po e-usługi. To urząd, który jest cyfrowy. Nie chodzi o to, by proponować kielczanom możliwość załatwiania swoich spraw w różnych punktach miasta. Chodzi o to, aby mieszkańcy miasta mogli jak najwięcej spraw załatwiać cyfrowo, bez wychodzenia z domu. Oczywiście zawsze będzie zakres tematów, które będą wymagały spotkania z urzędnikiem, ale do tego potrzebne jest profesjonalnie działające biuro obsługi mieszkańca, udzielające kompleksowej pomocy mieszkańcom w każdej kwestii urzędowej – tłumaczy Agata Wojda.

06.03.2024. Kielce. Konferencja prasowa Agaty Wojdy – kandydatki na prezydenta Kielc. / Fot. Agata Wojda

Kandydatka na urząd prezydenta Kielc chce także poszerzenia zakresu usług jakie są dostępne w ramach Kieleckiej Karty Miejskiej. W jej ocenie, Karta powinna integrować wszystkie usługi w jednym miejscu. Mowa tu zarówno o wersji plastikowej, jak i mobilnej aplikacji.

– Chcemy, by Karta łączyła wszystkie usługi, jak np. zakup biletu autobusowego, umożliwiała opłacenie postoju w strefie płatnego parkowania, czy pozwalała na sprawdzenie ile bezpłatnych godzin wykorzystali rodzice dziecka uczęszczającego do miejskiego żłobka. Karta Miejska ma być połączona z panelem mieszkańca, gdzie każdy kielczanin będzie mógł sprawdzać swoje indywidualne sprawy. Będzie miał wiedzę, przez którego urzędnika są one prowadzone i na jakim etapie się znajdują – zapowiada.

Agata Wojda podkreśla, iż Kielecka Karta Mieszkańca umożliwiałaby również określenie, kto jest mieszkańcem miasta i czy rozlicza podatki w Kielcach. To z kolei, w przypadku wprowadzenia powszechnej Karty Mieszkańca, miałoby przełożyć się na dodatkowe ulgi i benefity, przykładowo w zakupie biletów komunikacji publicznej, niższe opłaty za parkowanie w centrum miasta, zniżki w miejskiej wypożyczalni rowerów, a także mniejsze opłaty za korzystanie z miejskich obiektów sportowych i kulturalnych.



Idź do oryginalnego materiału