Afera o nowe logo trwa w najlepsze. Radna ma zamiar złożyć zawiadomienie do prokuratury

1 tydzień temu
Zdjęcie: taranchic-Istock.com/TVN24-X.com


W Gabinecie Prezydenta Poznania przeprowadzono kontrolę w związku z nowym logo, jakie miasto zaprezentowało w maju bieżącego roku. Skutkiem tego ma być złożenie zawiadomienia do prokuratury, co zapowiedziała miejska radna PiS Klaudia Strzelecka. Jej zdaniem wszelkie działania zostały przeprowadzane bez podstaw prawnych.
Już od maja tego roku media rozpisywały się na temat nagłego wprowadzenia nowego logo, w którym widniało przewrócone "P" na zielonym tle. Identyfikacja wizualna miasta zyskała szeroką krytykę społeczną i równie niespodziewanie zniknęła z przestrzeni publicznej oraz oficjalnej strony internetowej miasta. Jak informuje serwis epoznan.pl, poznańska radna Prawa i Sprawiedliwości, Klaudia Strzelecka, przeprowadziła w tej sprawie kontrolę i zapowiedziała, iż niezbędna będzie ingerencja prokuratury.


REKLAMA


Zobacz wideo Protest Samorządów - nagranie z Poznania


Wiadomości Poznań. Nowe logo zniknęło, ale wątpliwości wciąż jest wiele
W czwartek 12 września 2024 roku randa poinformowała o wynikach kontroli, jaką przeprowadzono w Gabinecie Prezydenta Poznania w związku z nowym logo, które zostało zaprezentowane w maju bieżącego roku. Jej zdaniem miasto nie posiadało żadnej uchwały ani rozporządzenia umożliwiającego zmianę dotychczasowego logo. Co więcej, z jej ustaleń wynika, iż w tym przypadku podpisano umowy na logo i identyfikację miasta, a nie na kampanię "Jesteś u siebie", jak twierdzi sam magistrat. Ostatecznie na jego stworzenie oraz promocję wydano co najmniej 400 tys. złotych.


Te 400 tys. złotych adekwatnie moglibyśmy wziąć i wrzucić do kosza. (...) Jest to jawna niegospodarność miasta i choć nikt się nie chce do tego przyznać, to właśnie istniejące umowy zostały przez kogoś podpisane - przez osobę decyzyjną


- powiedziała podczas czwartkowej konferencji. Klaudia Strzelecka zaznaczała również, iż nie przekazano informacji na temat harmonogramu, budżetu oraz zakresu rzekomej kampanii. To skłoniło ją do oskarżenia miasta o wprowadzanie w błąd opinii publicznej oraz osób kontrolujących.


Logo Poznania kontra radna Klaudia Strzelecka. Nie obejdzie się bez zawiadomienia do prokuratury
W związku z tym, iż cała akcja kosztowała miasto kilkaset tysięcy złotych, a ostatecznie logo zniknęło z przestrzeni publicznej, Strzelecka podjęła decyzję o złożeniu zawiadomienia do prokuratury oraz wniosku do rzecznika dyscypliny finansów publicznych. Natomiast Urząd Miasta Poznania nie skomentował sprawy.
Warto przypomnieć, iż w chwili zniknięcia nowego logo ze strony internetowej, serwis epoznan.pl zwrócił się w tej sprawie do przedstawicieli magistratu. Wtedy okazało się, iż ma to związek z wyżej wspomnianą kampanią "Jesteś u siebie", która była ograniczona czasowo.


15 maja wystartowała kampania 'Jesteś u siebie', która była ograniczona czasowo (zakończyła się z końcem sierpnia). Podczas trwającej kampanii elementy identyfikacji wizualnej 'Jesteś u siebie' były prezentowane w różnych kontekstach, m.in. w trakcie wydarzeń kulturalnych, by pokazać, jakie stwarza ona możliwości promocyjne i komunikacyjne. Obowiązującym logo przez cały czas jest POZnan*


- wyjaśniono.


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału