
Czy rewitalizacja linii kolejowej na 103 jest zasadna, a tym bardziej możliwa? Jak mówi poseł Mariusz Krystian, który otrzymał odpowiedź na swoją interpelację od ministra infrastruktury, w rządzie już wiedzą, iż "tak".
Inicjatywa rewitalizacji niedziałającej linii kolejowej nr 103 na trasie Trzebinia - Spytkowice-Wadowice podjęto już wiele lat temu. Radni ze Spytkowic oraz poseł Mariusz Krystian interweniują w resorcie infrastruktury. Pierwsze ustalenia mają pozytywny przekaz.
Kilka tygodni temu radni ze Spytkowic zaapelowali do ministerstwa infrastruktury o przyspieszenie procesu planistyczno - decyzyjnego związanego z wykonaniem oceny możliwości odbudowy linii, celem jak najszybszego rozpoczęcia przebudowy i remontu linii 103. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Swoją interpelację w tej sprawie złożył także poseł ze Spytkowic, Mariusz Krystian. Jak sam mówi, zapytał w tej interpelacji m.in. o zasadność i możliwości rewitalizacji linii kolejowej na 103.
Mamy pierwszy sukces w sprawie projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 103. To ogromna szansa , ze na linię Trzebinia - Spytkowice-Wadowice znowu wrócą pociagi - powiedział w swoim wystąpieniu na Facebooku w środę (9.04) poseł Krystian.
W odpowiedzi ministerstwo poinformowało m.in. o tym, iż projekt rewitalizacji jest zasadny, według danych technicznych, pociągi na tej linii mogą rozwijać prędkości choćby do 120 km/h.
O szczegółach tego projektu poseł poinformuje na wspólnej konferencji prasowej w Wadowicach.
Linia kolejowa nr 103 została objęta przez resort transportu analizą przebudowy, a jej wyniki poznamy w październiku tego roku. To pierwszy krok w kierunku przywrócenia połączenia, które może znacząco wpłynąć na rozwój regionu. w tej chwili stare torowisko jest nieużytkowane, a duża część linii została rozebrana.
Linia kolejowa Trzebinia – Spytkowice – Wadowice była niegdyś ważnym szlakiem komunikacyjnym, łączącym Małopolskę z Górnym Śląskiem. Jej reaktywacja mogłaby przynieść wiele korzyści, takich jak: łatwiejszy dojazd do pracy i szkoły dla mieszkańców, rozwój turystyki w regionie, zwłaszcza w Wadowicach, które są ważnym miejscem na mapie pielgrzymkowej, poprawa transportu towarowego, co wpłynęłoby na rozwój lokalnych firm.