Zbiórka na palestyńską grę wideo Dreams on a Pillow przekroczyła zakładany cel

cyberfeed.pl 1 dzień temu


Nieco ponad tydzień pozostał do kampanii zbierania funduszy, historycznej gry palestyńskiej Marzenia na poduszce przekroczyła swój cel crowdfundingowy wynoszący 200 000 dolarów. Kwota ta stanowi mniej niż połowę całkowitej kwoty 495 000 dolarów, które według dewelopera będzie musiała w pełni pokryć „wynagrodzenia, outsourcing i tworzenie aktywów”, ale wystarczy, aby w krótkim okresie wprowadzić grę do produkcji. Fundusze zebrane za pośrednictwem muzułmańskiej platformy crowdfundingowej UruchomDobrydziewięcioosobowy zespół będzie mógł zaplanować grę, zbudować historię oraz popracować nad mechaniką, prototypami i „pionowym wycinkiem” (inne określenie dopracowanej części gry) niezbędnym do zdobycia większych funduszy, zgodnie na stronę LaunchGood.

Marzenia na poduszcestworzona przez palestyńskiego programistę Rasheeda Abu-Eideha, to „pseudo-3D gra przygodowa typu stealth, opowiadająca o krainie pełnej ludzi przekształcanej w naród bez ziemi”. Akcja rozgrywa się podczas Nakby w 1948 r., kiedy siły syjonistyczne brutalnie wysiedliły ponad 700 000 ludzi z Palestyny ​​podczas tworzenia państwa Izrael. W wywiadzie dla Time Magazine z 2024 r. profesor historii palestyńskiej i arabskiej na Uniwersytecie Rice Abdel Razzaq Takriti opisał Nakbę z 1948 roku jako mający dwa wymiary: „Katastrofa humanitarna pociąga za sobą utratę ziemi, utratę mienia i wypędzenie ludności. Drugim wymiarem była katastrofa polityczna, która pociągnęła za sobą zniesienie rodzimej suwerenności. Te dwa aspekty rzeczywistości realizowane są do dziś.”

W Dreams on a Pillow Omm jest młodą matką z rodziny rolników uprawiających oliwki w al-Tantura. W trakcie gry gracz przemierza wydarzenia historyczne i historie Nakby, podczas gdy Omm próbuje uciec w kierunku Libanu na północy. Ilekroć Omm ma okazję odpocząć w swojej niebezpiecznej podróży, marzy o swoim dzieciństwie – na nowo przeżywa gwałtownie zanikające wspomnienie przedsyjonistycznej Palestyny. Korzystając z dokumentacji historycznej i obrazów, starannie odwzorowano i pięknie przedstawiono dwie dekady nieopowiedzianej historii Palestyny, aby obalić powszechny propagandowy mit o „krainie bez ludzi dla narodu bez ziemi”.

Historia Omm jest druzgocąca: młoda matka wraz ze swoim nowonarodzonym dzieckiem ucieka przed najeźdźcami po zamordowaniu męża, by w panice uświadomić sobie, iż zamiast dziecka wzięła poduszkę. Abu-Eideh powiedział na stronie gry LaunchGood, iż Omm nie jest bohaterką akcji – jest przerażonym cywilem. Kiedy odkłada poduszkę, pojawia się rzeczywistość jej nowego świata.

Abu-Eideh, który w tej chwili mieszka na Zachodnim Brzegu Gazy, jest także twórcą gry z 2016 roku Liyla i cienie wojnygra, której akcja rozgrywa się podczas wojny Izraela z Gazą w 2014 roku. Wielokrotnie nagradzana gra jest krótka i przejmująca, przedstawiająca palestyńską dziewczynę w realiach niszczycielskich ataków. W 2016 roku Apple zablokował grę w App Storestwierdzając, iż jest to „nieodpowiednie w kategorii Gry”. Apple później zmienił swoją decyzję i opublikował grę w dziale gier.

Następny Liyla i cienie wojnyAbu-Eideh otworzył palarnię orzechów na Zachodnim Brzegu, aby wesprzeć swoją rodzinę, ale w tej chwili nie może podróżować do tej firmy ze względu na izraelską okupację: „Dzisiaj budynek stoi pusty, ponieważ izraelscy koloniści terroryzują drogi Zachodniego Brzegu, sprawiając, iż podróż do jego palarni jest niebezpieczna” – czytamy w notatce na stronie LaunchGood.

„Rasheed – niepewny swojego dalszego bezpieczeństwa w obliczu bezlitosnych ataków kolonistów na Zachodni Brzeg – postanowił kontynuować podążanie ścieżką, którą był zmuszony porzucić dziesięć lat temu: wykorzystywać gry nie tylko do opowiadania historii z 1948 r. Nakba, ale żeby ludzie mogli tego doświadczyć poprzez grę. Dzielić się katastrofą, która nawiedzała pokolenia Palestyńczyków, związaną z wysiedleniami, apartheidem, okupacją i przemocą” – czytamy na stronie LaunchGood.



Source link

Idź do oryginalnego materiału