Adresaci: grupy przedszkolne, uczniowie szkół podstawowych
Współpraca: Małgorzata Meller
Zapisy: 87/610 16 24
opłata za dziecko 2 zł
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych ucznia
1. Poznajemy zioła
- Przedszkola
- Klasy 1 -3
Zapoznanie dzieci z kilkoma roślinami – ziołami popularnie występującymi na naszych łąkach, w lasach czy ogródkach. Dzieci zobaczą rośliny świeże w doniczkach, suszone w słoiczkach czy na kartach zielnika; poznają ich strukturę, zapach, smak i podstawowe adekwatności lecznicze.
Następnie wykonamy pracę plastyczną czyli kartę z zielnika lub obraz z wykorzystaniem ziół.
Na koniec będzie degustacja naparu ziołowego.
2. Od ziarenka do bochenka
- Przedszkola
- Klasy 1 -3
W trakcie warsztatu dzieci poznają różne gatunki zbóż, również te stare odmiany jak orkisz, płaskurkę czy samopszę. Poznają zasady uprawy zbóż dawniej i dziś.
Spróbują swych sił mieląc mąkę na rowerowym młynie – instalacji, która łączy mechanizm roweru i młynka żarnowego do mąki.
Zobaczą też jak powstają popularne płatki owsiane gniotąc ziarno owsa na ręcznym młynku.
3. "Porządek musi być"
W trakcie zajęć dzieci nauczą się w jaki sposób należy segregować odpady. Dowiedzą się czym jest recykling oraz co oznaczają poszczególne kolory pojemników na odpady i jakie produkty należy do nich wrzucać. Po zakończonych zajęciach dziecko będzie miało poczucie współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego.
Wrzesień 2024
środa |
czwartek |
25 |
26 |
9:00-10:00
|
9:00 – 10:00
|
10:10 – 11:10 |
10:10 – 11:10
|
|
|
11:20 – 12:20 |
11:20 – 12:20 |
Październik 2024
wtorek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Wtorek |
1 |
15 |
16 |
17 |
22 |
9:00 – 10:00 |
9:00 – 10:00 |
9:00 – 10:00 |
9:00 – 10:00 |
9:00 – 10:00 |
|
|
|
|
|
10:10-11:10 |
10:10-11:10
|
10:10-11:10 |
10:10-11:10 |
10:10-11:10 |
|
|
|
|
|
11:20-12.20 |
11:20-12.20
|
11:20-12.20 |
11:20-12.20 |
11:20-12.20 |
Środa |
Środa |
Czwartek |
23 |
30 |
31 |
9:00 – 10:00 |
9:00 – 10:00 |
9:00 – 10:00 |
|
|
|
10:10-11:10 |
10:10-11:10
|
10:10-11:10 |
|
|
|
11:20-12.20 |
11:20-12.20
|
11:20-12.20 |