Wybory uzupełniające w gminie Lubomierz. Znamy datę

3 godzin temu

Komisarz Wyborczy w Jeleniej Górze II zarządził przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej Gminy Lubomierz i przedstawił kalendarz wyborczy.

W związku z wygaśnięciem mandatu radnej Anny Grażyny Kalińskiej, Komisarz Wyborczy w Jeleniej Górze II zarządził przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej Gminy Lubomierz.

Mandat radnej Anny Grażyny Kalińskiej, wybranej w okręgu wyborczym nr 5 z listy nr 15 Komitetu Wyborczego Wyborców MCH – Razem dla Gminy Lubomierz, wygasł na mocy pisemnego zrzeczenia się. Decyzję tę formalnie potwierdził Komisarz Wyborczy w Jeleniej Górze II w postanowieniu nr 704/2024 z dnia 19 grudnia 2024 roku.

Zarządzenie przewiduje przeprowadzenie wyborów w okręgu wyborczym nr 5, gdzie wyłoniony zostanie jeden nowy radny. Daty wykonania poszczególnych czynności wyborczych określa kalendarz wyborczy stanowiący załącznik do zarządzenia.

Decyzja o zarządzeniu wyborów uzupełniających jest konsekwencją przepisów Kodeksu wyborczego. Wygaśnięcie mandatu radnego wymaga niezwłocznego wypełnienia wakatu, by zapewnić odpowiednią reprezentację mieszkańców gminy.

Zarządzenie zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej, zgodnie z wymogami prawa. Mieszkańcy okręgu wyborczego nr 5 powinni śledzić szczegóły dotyczące rejestracji kandydatów oraz przygotowań do głosowania.

Wybory uzupełniające zarządzone zostały na dzień 6 kwietnia 2025 roku (niedziela).

Kalendarz wyborczy:

do 10 lutego 2025 r.

  • podanie do publicznej wiadomości w formie obwieszczenia Burmistrza Gminy i Miasta Lubomierz informacji o numerze i granicach okręgu wyborczego, liczbie wybieranych radnych oraz o wyznaczonej siedzibie Miejskiej Komisji Wyborczej w Lubomierzu,
  • zawiadomienie Komisarza Wyborczego w Jeleniej Górze II o utworzeniu komitetu wyborczego oraz o zamiarze zgłaszania kandydatów na radnych

do 20 lutego 2025 r.

  • zgłaszanie Komisarzowi Wyborczemu w Jeleniej Górze II kandydatów do składu Miejskiej Komisji Wyborczej w Lubomierzu

do 25 lutego 2025 r.

  • powołanie przez Komisarza Wyborczego w Jeleniej Górze II Miejskiej Komisji Wyborczej w Lubomierzu

do 3 marca 2025 r. do godz. 16:00

  • zgłaszanie Miejskiej Komisji Wyborczej w Lubomierzu list kandydatów na radnych

do 7 marca 2025 r.

  • podanie do publicznej wiadomości w formie obwieszczenia Burmistrza Gminy i Miasta Lubomierz informacji o numerze i granicach obwodu głosowania oraz o wyznaczonej siedzibie Obwodowej Komisji Wyborczej nr 1 w Lubomierzu oraz o możliwości głosowania korespondencyjnego i głosowania przez pełnomocnika,
  • zgłaszanie Komisarzowi Wyborczemu w Jeleniej Górze II kandydatów do składu Obwodowej Komisji Wyborczej nr 1 w Lubomierzu

do 17 marca 2025 r.

  • powołanie przez Komisarza Wyborczego w Jeleniej Górze II Obwodowej Komisji Wyborczej nr 1 w Lubomierzu,
  • przyznanie przez Miejską Komisję Wyborczą w Lubomierzu numerów dla zarejestrowanych list kandydatów na radnych

do 24 marca 2025 r.

  • zgłaszanie Komisarzowi Wyborczemu w Jeleniej Górze II przez wyborców niepełnosprawnych oraz wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat zamiaru głosowania korespondencyjnego, w tym przy pomocy nakładki na kartę do głosowania sporządzonej w alfabecie Braille’a,
  • rozplakatowanie obwieszczenia Miejskiej Komisji Wyborczej w Lubomierzu o zarejestrowanych listach kandydatów na radnych,
  • zgłaszanie do Burmistrza Gminy i Miasta Lubomierz zamiaru skorzystania z prawa do bezpłatnego transportu do lokalu wyborczego lub bezpłatnego transportu powrotnego przez wyborców niepełnosprawnych oraz przez wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat

do 27 marca 2025 r.

  • podanie do publicznej wiadomości informacji o organizacji w dniu wyborów bezpłatnego gminnego przewozu pasażerskiego, o którym mowa w art. 37f § 1 Kodeksu wyborczego

do 28 marca 2025 r.

  • składanie do Burmistrza Gminy i Miasta Lubomierz wniosków o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania przez wyborców niepełnosprawnych oraz przez wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat

do 3 kwietnia 2025 r.

  • poinformowanie wyborców niepełnosprawnych oraz wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat, którzy zgłosili zamiar skorzystania z prawa do bezpłatnego transportu do lokalu wyborczego, o godzinie transportu w dniu głosowania

4 kwietnia 2025 r. o godz. 24:00

  • zakończenie kampanii wyborczej

6 kwietnia 2025 r. w godz. 7:00 – 21:00

  • głosowanie
Idź do oryginalnego materiału