

Mieszkańcy Zegrza poznają nowy zarząd już 18 stycznia 2026 r. Radni wyznaczyli termin wyborów i ogłosili rozpoczęcie przygotowań do głosowania.
Na ostatniej sesji 26 listopada Rada Miejska w Serocku, podjęła uchwałę w sprawie przeprowadzenia wyborów do Zarządu Osiedla Zegrze. Dokument określa zarówno konieczność organizacji głosowania, jak i jego dokładny termin.
Wybory zaplanowane na 18 stycznia 2026 r.
Zgodnie z uchwałą nr 237/XXVII/2025 wybory odbędą się 18 stycznia 2026 r. o godz. 12.00. Termin ten został wyznaczony na podstawie przepisów ustawy o samorządzie gminnym oraz postanowień statutu gminy Miasto i Gmina Serock.
Wybory do zarządu są elementem funkcjonowania lokalnej jednostki pomocniczej, a ich przeprowadzenie należy do kompetencji rady miejskiej. Uchwała wskazuje, iż informacja o głosowaniu ma zostać ogłoszona na terenie osiedla w sposób zwyczajowo przyjęty – przede wszystkim poprzez rozplakatowanie ogłoszeń.
Zadania dla Burmistrza
Realizację uchwały powierzono Burmistrzowi Miasta i Gminy Serock. Oznacza to, iż urząd będzie odpowiadał za organizację głosowania, przygotowanie dokumentów, poinformowanie mieszkańców i zapewnienie prawidłowego przebiegu procedur wyborczych.
Uchwała obowiązuje od dnia podjęcia
Przyjęty dokument wszedł w życie natychmiast, czyli w dniu jego uchwalenia. Jak podkreślono w uzasadnieniu:
– Wybory Zarządu Osiedla Zegrze zarządza Rada Miejska w drodze uchwały, wyznaczając datę wyborów. Uchwałę Rady Miejskiej w Serocku określającą datę wyborów ogłasza się niezwłocznie na terenie Osiedla poprzez rozplakatowanie w sposób zwyczajowo przyjęty.
Decyzja Radnych otwiera drogę do wyłonienia nowego Zarządu Osiedla Zegrze, który będzie reprezentował mieszkańców i współpracował z władzami miasta w sprawach lokalnych.
Radek Cichocki
kontakt: [email protected]
Post Wybory do Zarządu Osiedla Zegrze odbędą się 18 stycznia. Radni podjęli uchwałę pojawił się poraz pierwszy w Wirtualne Legionowo.

3 godzin temu




