W ramach Strategii Cyfryzacji Polski, Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało nowy plan wsparcia średnich i małych przedsiębiorstw (MŚP) w Polsce. Ten ambitny projekt przewiduje udzielenie pomocy finansowej w wysokości 1,8 mln euro, co ma pobudzić innowacyjność polskiej gospodarki.
Każdy przedsiębiorca może się ubiegać o wsparcie
W ramach nowego rozporządzenia, ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, średnie i małe przedsiębiorstwa mogą ubiegać się o wsparcie finansowe, jeżeli realizują projekty związane z cyberbezpieczeństwem. To szansa dla firm, które chcą zwiększyć swoją innowacyjność i rozpoznanie swoich produktów lub usług na rynku.
Dla kogo jest wsparcie?
Wsparcie jest przewidziane dla firm zajmujących się:
* rozwój produktu
* rozwój usługi
* stworzenie nowego produktu lub usługi
* zwiększenie rozpoznawalności swoich produktów lub usług
* certyfikację produktów lub usług, w tym przygotowanie do tego procesu.
Jak uzyskać wsparcie?
Aby uzyskać wsparcie, należy złożyć wniosek i dokumenty do Centrum Projektów Polska Cyfrowa we współpracy z Krajowym Centrum Kompetencji Cyberbezpieczeństwa. Szczegółowe warunki i wytyczne dotyczące naboru zostaną opublikowane w późniejszym terminie na stronach internetowych Centrum Projektów Polska Cyfrowa oraz Narodowego Centrum Cyberbezpieczeństwa.
Kiedy rozpocznie się nabór wniosków?
Nabór wniosków o wsparcie finansowe rozpocznie się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału, czyli na przełomie marca i kwietnia. Konkretna data nie pozostało znana.
Wsparcie z Programu Cyfrowa Europa i budżetu państwa
Wsparcie finansowe pochodzi z częściowo z Programu Cyfrowa Europa oraz z budżetu państwa. To ogromna szansa dla polskich przedsiębiorców, aby zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku i rozwinąć swoje produkty i usługi.
Wsparcie dla MŚP to inwestycja w przyszłość
Wsparcie dla MŚP to inwestycja w przyszłość polskiej gospodarki. To szansa na rozój innowacyjnych rozwiązań i zwiększenie bezpieczeństwa cybernetycznego. Ministerstwo Cyfryzacji daje szansę przedsiębiorcom, aby zwiększyć się swoją konkurencyjność i rozwinąć swoje produkty i usługi.
Źródło: biznes.interia.pl