Studenci i wykładowcy z kierunków medioznawczych UMCS w Lublinie przedstawili wstępny raport ze swoich badań. Chodzi o wizerunki kandydatów na prezydenta w poszczególnych programach informacyjnych.
– Różnice w prezentacji treści na poszczególnych kanałach są wyraźnie widoczne – mówi politolog dr Wojciech Maguś. – Poszczególne telewizje w różny sposób akcentowały różne elementy tej rzeczywistości po to, żeby faworyzować jednego lub drugiego kandydata. Możemy zauważyć, iż w przypadku chociażby Republiki następowało wyraźne faworyzowanie Karola Nawrockiego i deprecjonowanie aktywności Rafała Trzaskowskiego. Z kolei 19.30 i Fakty w większym zakresie faworyzowały Rafała Trzaskowskiego niż innych kandydatów. Najbardziej zbalansowane programy można było zaobserwować w Wydarzeniach.
Wybory prezydenckie zaplanowano w niedzielę 18 maja.
MaTo / opr. WM
Fot. Piotr Michalski