Przy Starostwie Powiatowym stanął urzędomat. To samoobsługowe urządzenie czynne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, które umożliwia odbiór wybranych dokumentów komunikacyjnych. Nie skorzystają z niego jednak osoby zameldowane we Wrocławiu, tylko mieszkańcy gmin zlokalizowanych wokół miasta.
– Bez kolejek, bez presji czasu i bez konieczności wizyty w urzędzie w godzinach jego pracy. To kolejny krok w stronę nowoczesnej obsługi mieszkańców, obok uruchomionego we wrześniu punktu zamiejscowego Wydziału Komunikacji w Czernicy – wyjaśnia Starostwo Powiatowe.
Obecnie za pośrednictwem urzędomatu można odebrać:
- dowody rejestracyjne,
- decyzje o rejestracji pojazdów nowych,
- pojazdów sprowadzonych z zagranicy,
- pojazdów rejestrowanych w Polsce po raz pierwszy.
Urządzenie znajduje się przy budynku A Starostwa Powiatowego we Wrocławiu, przy ul. Kościuszki 131 (przy wejściu na parking) i jest czynne całodobowo.
Jak informują urzędnicy, w kolejnych etapach planowane jest systematyczne rozszerzanie zakresu dostępnych usług.
Co istotne, osoby zameldowane we Wrocławiu nie mają możliwości skorzystania z urzędomatu, ponieważ swoje sprawy załatwiają oni w Urzędzie Miejskim. Urzędomat dedykowany jest natomiast mieszkańcom aglomeracji, czyli gmin zlokalizowanych wokół Wrocławia.

2 godzin temu