Ważny komunikat mBanku do klientów! Będą musieli poczekać

9 godzin temu

Przedstawiciele jednej z najpopularniejszych instytucji bankowych w Polsce poinformowali, iż wbrew zapowiedziom, od połowy stycznia bieżącego roku nie można jeszcze składać dyspozycji zastrzegania PESEL-u za pośrednictwem mBanku. Zapowiedź tej funkcji miała miejsce w listopadzie zeszłego roku, jednak za obsunięcie czasowe ma odpowiadać Ministerstwo Cyfryzacji

Fot. DALL·E 3 / Warszawa w Pigułce

Jak informuje w swoim oświadczeniu mBank, wbrew pierwotnym zapowiedziom z listopada 2024 roku, na razie klienci nie będą mogli składać dyspozycji zastrzeżenia numeru PESEL bezpośrednio w banku. Wyjaśniono również, iż taki stan rzeczy wyniknął w związku z oczekiwaniem na odpowiedni certyfikat z Ministerstwa Cyfryzacji. Bankowcy wyjawili, iż nie wiedzą, ile dokładnie to potrwa.

Nie podano również nowego terminu planowania wdrożenia zapowiadanej opcji, a data ma zostać podana w przyszłości. Oczywiście istnieje możliwość zastrzeżenia PESEL innymi drogami, według własnych preferencji. Przykładowo można tego dokonać korzystając w tym celu m.in. z serwisu mObywatel lub aplikacji mobilnej. Należy w tym celu zalogować się na przykład z wykorzystaniem Profilu Zaufanego oraz kliknąć w odpowiednie opcje.

Nawet w przypadku kradzieży tożsamości taki zabieg uchroni nas przed uciążliwymi konsekwencjami, a osoby trzecie nie będą miały możliwości zrealizować w banku niektórych operacji podając fałszywe dane, w tym na przykład zaciągnąć pożyczki. Należy również pamiętać, iż zastrzeżony PESEL można w każdej chwili odblokować, przykładowo przed wizytą w banku.

Idź do oryginalnego materiału