„W portach zalegają tysiące niesprzedanych aut bateryjnych”. Schyłek elektromobilności w Europie?

3 tygodni temu

Rynek samochodów elektrycznych kurczy się z miesiąca na miesiąc. W europejskich portach zalegają tysiące niesprzedanych aut bateryjnych, a producenci ograniczają produkcję w fabrykach – podaje Interia.pl.

Portal przytacza najnowszy raport Bloomberga sugerujący, iż w Europie skończył się boom na samochody elektryczne. Po początkowych zachwycie elektromobilnością, klienci coraz częściej wracają do starych, sprawdzonych spalinowych rozwiązań. Agencja wymienia główne powody odwrócenia trendu.

Jednym z nich jest zmniejszenie lub całkowite wycofanie się niektórych państw europejskich z dopłat do pojazdów elektrycznych. Przykładowo Niemcy, po wycofaniu rządowych dotacji, zaliczyły spadek sprzedaży samochodów elektrycznych o niemal 55 proc. Oznacza to, iż samochody elektryczne wciąż pozostają dla zdecydowanej większości Europejczyków zbyt drogie.

Kolejnym powodem są doświadczenia codziennego użytkowania samochodów bateryjnych. Klienci mają dość m.in. długiego czasu ładowania, związanego z niewystarczającą infrastrukturą. Bloomberg przytacza słowa Naeema Badiuzzamana – Brytyjczyka, posiadacza elektrycznego Mercedesa EQB. Jak podkreśla, po zakończeniu dwuletniej umowy najmu, planuje on przesiąść się na samochód hybrydowy.

„Obecnie nie poleciłbym samochodu elektrycznego mojej rodzinie ani przyjaciołom. Za cenę podstawowego pojazdu elektrycznego masz szeroką gamę nieco lepszych samochodów benzynowych klasy premium” – tłumaczy.

Zmniejszenie zainteresowania autami na prąd, przy jednoczesnym wprowadzeniu agresywnej polityki sprzedażowej Tesli, zmusiły producentów do obniżania cen. To odbija się z kolei na kondycji finansowej m.in. firm leasingowych. „Nie bez znaczenia jest także fakt, iż ubezpieczenia i koszty napraw samochodów elektrycznych są nierzadko sporo droższe niż w przypadku pojazdów spalinowych” – czytamy.

Źródło: interia.pl

PR

Tąpnięcie na rynku samochodów elektrycznych. Gigantyczne straty Tesli, Musk chce sprzedawać taksówki

Idź do oryginalnego materiału