W Brampton powstanie linia metra

bejsment.com 1 dzień temu

Brampton stanie się czwartą gminą w Ontario posiadającą metro, a dokładniej – podziemny system LRT.

Władze prowincji oficjalnie potwierdziły wcześniejsze spekulacje, ogłaszając w piątek rano, iż linia Hazel McCallion Line, budowana w regionie 905, będzie obejmowała tunel przebiegający przez centrum Brampton.

Premier Doug Ford, minister transportu Prabmeet Sarkaria oraz burmistrz Brampton, Patrick Brown, zaprezentowali w piątek szczegóły dotyczące trasy. Burmistrz Brown, znany z wcześniejszych różnic politycznych z Fordem, określił to wydarzenie jako historyczny krok dla miasta.

– Budując tunel dla linii Hazel McCallion w centrum Brampton, tworzymy nowoczesny system transportu publicznego, który codziennie ułatwi życie dziesiątkom tysięcy pasażerów w całym regionie – powiedział premier Ford.

Dodał również, iż rozwój linii Hazel McCallion, modernizacja usług GO oraz budowa nowych dróg i autostrad, takich jak Highway 413, mają na celu przyspieszenie i usprawnienie podróży mieszkańców Brampton. Jednocześnie premier musiał zmierzyć się z pytaniami reporterów na temat zbliżających się wyborów prowincjonalnych.

Plany rozbudowy LRT obejmują szczegółowe projektowanie tunelu, który ma połączyć terminal Brampton Gateway z centrum miasta. Metrolinx, regionalna agencja transportu, zajmie się optymalizacją projektu, aby zapewnić lepszą integrację ze stacją Brampton Innovation District GO oraz wizją przyszłego centrum Brampton.

Burmistrz Patrick Brown, który w przeszłości różnił się poglądami z premierem, pochwalił decyzję o sfinansowaniu inwestycji, nazywając ją „punktem zwrotnym” dla miasta.

– To odważny krok w stronę przyszłości, który pozwoli Brampton rozkwitać jako nowoczesne, dynamiczne miasto. kooperacja z prowincją umożliwia realizację tej wizji, tworząc lepiej skomunikowane Brampton dla przyszłych pokoleń – powiedział Brown.

Decyzja o budowie tunelu nawiązuje do strategii Roba Forda, zmarłego brata obecnego premiera, który opowiadał się za całkowitym zakopaniem linii Eglinton Crosstown LRT.

Podziemny system tranzytowy w Brampton powstaje w odpowiedzi na dynamiczny rozwój miasta. Prognozy wskazują, iż populacja Brampton w latach 2021–2051 wzrośnie o 289 860 osób (41%), co podkreśla potrzebę inwestycji w infrastrukturę transportową.

Na podst. blogTO

Idź do oryginalnego materiału