
Mieszkańcy powiatu sądeckiego muszą przygotować się na istotne zmiany w funkcjonowaniu Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu. Od 23 września 2025 roku część wydziałów została przeniesiona do Starego Sącza. Powodem jest realizacja zadania pod nazwą „Usunięcie barier architektonicznych w budynku administracyjnym Starostwa przy ul. Jagiellońskiej 33”.
Nowa lokalizacja – Stary Sącz
Od poniedziałku, 23 września, interesanci swoje sprawy załatwią w punkcie przy ul. Partyzantów 15 w Starym Sączu (wejście od strony Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej). To właśnie tam urzędować będą:
- Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,
- Wydział Edukacji, Kultury i Sportu,
- Biuro Kontroli i Analiz,
- Zespół Zdrowia i Spraw Obywatelskich,
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów,
- Inspektor Ochrony Danych.
Punkt w Starym Sączu pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30–15:30. Wyjątkiem jest Powiatowy Rzecznik Konsumentów, którego dyżury realizowane są w godzinach 7:00–15:00.
Co pozostaje w Nowym Sączu?
Choć większość wydziałów została przeniesiona, to w budynku Starostwa przy ul. Jagiellońskiej 33 przez cały czas będą funkcjonować:
- stanowisko Geologa Powiatowego,
- punkt obsługi interesantów Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu (pok. 328),
- punkt obsługi interesantów Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa (pok. 119).
Zmiany dla tysięcy mieszkańców
Przeniesienie wydziałów to spore utrudnienie dla mieszkańców Sądecczyzny, którzy swoje sprawy będą musieli załatwiać w Starym Sączu. Zmiany są jednak konieczne – modernizacja siedziby przy Jagiellońskiej 33 ma poprawić dostępność urzędu i usunąć bariery architektoniczne.
To ważna informacja dla wszystkich mieszkańców powiatu – zanim wybierzecie się do Nowego Sącza, warto sprawdzić, czy dany wydział nie został przeniesiony właśnie do Starego Sącza.