

Urząd Miejski przypomina, iż na terenie całej gminy obowiązuje Uchwała nr 1029/VIII/23 Rady Miejskiej z 27 października 2023 r. dotycząca zasad sytuowania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Tzw. „uchwała krajobrazowa” określa dopuszczalne gabaryty, standardy jakościowe i materiały, z jakich mogą być wykonane te elementy.
Zgodnie z jej zapisami tablice i urządzenia reklamowe, które istniały w dniu wejścia uchwały w życie, należy dostosować do jej zapisów w ciągu 2 lat, a więc do 18 listopada br., lub 5 lat o ile powstały na podstawie decyzji o pozwoleniu na budowę.
– Chodzi o to, by uporządkować przestrzeń wokół nas. Namysłów to piękne historyczne miasto. Często powtarzamy, iż starsze od Krakowa i to centrum szkoda było zaśmiecać. Często z rozpędu wieszamy bilbordy, plakaty i wyznaczenie ram do tego jest naprawdę słuszną decyzją i adekwatnym krokiem. I to nie jest tak, iż ta uchwała wchodzi i jej moc obowiązywania będzie od 18 listopada, ale my się do tego przygotowujemy już długi czas – podkreśla Jacek Fior, burmistrz Namysłowa.
Na mocy obowiązującej uchwały w centrum miasta nie będzie można m.in. montować billboardów na dachach, ani ustawiać przyczep reklamowych.
autor: MGP

1 miesiąc temu

.webp)






