Prezydent Donald Trump postawił swój cel w Kalifornii szybki plan kolejowy, nazywając go „najgorszym zarządzanym projektem” z ogromnymi przekroczeniem kosztów, które zasługują na zbadanie.
„Mają setki miliardów dolarów przekroczenia kosztów”, powiedział Trump reporterom w biurze owalnym we wtorek, Według Los Angeles Times. „Niemożliwe jest, iż coś może kosztować tyle”.
Rzecznik Kalifornijskiego Urzędu Kolejowego Kalifornijskiego odmówił komentarza na temat rekordu, zamiast tego opublikował X, „zignoruj hałas. Jesteśmy zajęci budowaniem ”.
Władze starało się również odpowiedzieć na twierdzenia Trumpa, iż wydano „setki miliardów dolarów”, zauważając, iż stan Kalifornia sfinansowano tylko 10,5 miliarda dolarów. Projekt ma 50 głównych struktur, 60 przewodników i stworzył 14 600 miejsc pracy, zgodnie z post na X.
Te statystyki raczej nie znają większego znaczenia dla Trumpa, który anulował 1 miliard dolarów na finansowanie federalne w 2019 r. Podczas pierwszej kadencji w biurze. Według Federalnej Administracji Kolei było to, iż projekt „wielokrotnie nie przestrzegał” umowy i „nie poczynił rozsądnego postępu w projekcie”.
Administracja Biden przywróciła finansowanie w 2021 r. I Później zapewnił dodatkowe 3,1 miliarda dolarów jako część 8,2 miliarda dolarów inwestycji w szybkiej kolejce, która obejmowała również finansowanie oddzielnej prywatnej trasy między Los Angeles i Las Vegas.
Republikanie konsekwentnie atakowali te projekty jako marnotrawstwo, zwłaszcza projekt Kalifornii, który stał się symbolem rodzaju walki partyzanckiej, które unoszą się nad kosztownymi projektami infrastrukturalnymi.
Republikanie konsekwentnie atakowali te projekty jako marnotrawstwo
W 2008 r. Wyborcy z Kalifornii udzielili błogosławieństwa za 500-kilometrowy projekt, który obiecał przenieść pasażerów między LA i San Francisco w mniej niż trzy godziny w całkowicie elektrycznym pociągu podróżującym z prędkością do 220 km / h. Dla porównania, najszybszym pociągiem w USA jest w tej chwili Acela, która działa wzdłuż północno -wschodniego korytarza i w tej chwili na poziomie 160 mil na godzinę – ale tylko dla niektórych sekcji.
Projekt stanął stałe wyzwania, w tym niepewność co do zobowiązań federalnych. Podczas gdy poczyniono pewne postępy, Szacunkowe zakończenie projektu zostało cofnięte o prawie dekadępodczas gdy szacunki kosztów wzrosły o miliardy dolarów. Zwolennicy zacytowali złe zarządzanie, nadmierne zależność od konsultantów i strome wyzwania związane z nabywaniem gruntów jako jednych z najbardziej uporczywych problemów.
W szczególności Elon Musk stał się zaciekłym krytykiem szyny szybkiej. Planował swój plan Hiperloop jako alternatywa – Lśniące kapsuły rzucające się przez bez powietrza rurki z naddźwiękowymi prędkościami – ale nigdy nie zamierzał się zbudować. Później powiedział swojemu biografowiAshlee Vance, iż wpadł na pomysł odwrócenia uwagi urzędników wybranych przez państwo i innych z projektu kolei dużych prędkości, który był bardziej kłopotliwy.
Hiperloop nigdy się nie zmaterializował, a kilka firm, które starały się zrealizować pomysł Muska wpadający w bankructwo. Tymczasem szybka szyna Kalifornii kontynuowała się; Urząd oczekuje, iż od 2030 a 2033 r. Odcinek między Mercedem a Bakersfieldem.
Teraz, gdy Departament Efektywności Rządowej Muska (DOGE) uzyskał dostęp do kluczowych dźwigni rządu federalnego, w tym systemów płatności Departamentu Skarbu, istnieje ryzyko, iż prawicowy miliarder może po prostu wyłączyć finansowanie projektu.
„Czas na zakończenie odpadów”
Doge z pewnością ma szybką szynę na celowniku. Zanim współprzewodniczący Doge Vivek Ramaswamy ustąpił, by przygotować się do gubernatora Ohio, on zwany Szybka kolej „Projekt marnotrawstwa próżności, spalanie miliardów w gotówce podatników, z niewielką perspektywą na zakończenie w następnej dekadzie… czas na zakończenie odpadów”.
Urząd planuje nieprzewidziane zdarzenia, jeżeli Trump ponownie stara się rozwiązać inwestycję rządu federalnego, a grupa rówieśnicza powołana przez państwo doradza liderom, aby rozważyli alternatywne plany projektu.
Oczywiście kolejka szybka byłaby niezwykle korzystna dla środowiska i wysiłku w walce z zmianami klimatu, Wykazano wiele badań. Oferując rentowną, szybką trasę wzdłuż popularnego korytarza, projekt może pomóc wyciągnąć ludzi z zanieczyszczających samochodów i regionalnych samolotów na bardziej przyjazny dla środowiska sposób transportu.