Trasa Pekin – Szanghaj pociągiem 450 km/h

1 tydzień temu

W 2007 roku Chiny uruchomiły pierwszą linię kolei dużych prędkości (high speed rail, HSR). Wówczas to HSR na trasie z Qinhuangdao do Shenyang (obecnie część kolei Pekin-Harbin) o długości 404 kilometrów, zaczął regularne kursy osiągając prędkość 250 km na godzinę.

Od tego czasu pojawiły się kolejne generacje chińskich „bullet trains”. Składy typu FuXing CR400 mogą w tej chwili rozwijać prędkość do 350 km/godz. Ale to nie jest ostatni etap w historii rozwoju chińskich kolei szybkich.

Zakończono pomyślnie testy nowego składu HSR o nazwie FuXing CR 450, który będzie mógł poruszać się z prędkością do 450 km/godz. Zgodnie z planami w 2025 roku pociąg ten będzie obsługiwał najbardziej popularna trasę kolejową Pekin-Szanghaj. Jak zapowiadają przedstawiciele chińskich kolei FuXing CR 450 będzie pokonywać tę trasę w 2 i pół godziny. w tej chwili podróż taka trwa około 4 godzin.

HSR FuXing CR 450 wymagał kompleksowych prac badawczo-rozwojowych celem wprowadzenia nowych rozwiązań, takich, jak automatyczne sterowanie, nowa konstrukcja osi, systemy bezpieczeństwa i monitorowania pracy, modernizacja torów i trakcji elektrycznej.

FuXing CR 450 będzie lżejszy od swojego poprzednika o 12%, bardziej przyjazny dla środowiska i bardziej energooszczędny.

Z końcem 2023 roku chińska sieć kolejowa liczyła ogółem 159 tysięcy km, w tym 45 tysięcy km stanowiły linie kolei dużych prędkości. Do końca 2025 roku chińska sieć kolejowa ma liczyć 165 tysięcy kilometrów długości, w tym 50 tysięcy kilometrów lonii szybkich kolei.

Źródła:

  • baijiahao.baidu.com
  • thepaper.cn

Autor: 梁安基 Andrzej Z. Liang, 上海 Shanghai, 中国 Chiny

e-mail: [email protected]

Redakcja: Leszek B. Ślazyk

e-mail: [email protected]

© www.chiny24.com

Szczegóły szkolenia TUTAJ

Idź do oryginalnego materiału