Jest reakcja na obywatelski głos: Konfederacja nie poprze obowiązkowych Stref Czystego Transportu

1 miesiąc temu

Klub Poselski Konfederacji zadeklarował, iż nie poprzez rządowych zmian w ustawie o elektro-mobilności i paliwach alternatywnych. Nakładają one m.in. na samorządy dużych miast (liczących powyżej 100 tys. mieszkańców) z przekroczonymi normami jakości powietrza obowiązek tworzenia tzw. Stref Czystego Transportu.

W sprawie do posłów wszystkich frakcji apelował ruch społeczny Nie Oddamy Miasta, postulując odrzucenie ideologicznych zapisów ustawy, godzących w interesy mieszkańców miast oraz wymuszających na nich kosztowne wydatki. Prócz tworzenia nic nie wnoszących dla środowiska stref, projekt nakłada na gminy obowiązki dotyczące „ekologicznego” taboru komunikacji miejskiej.

Wobec tych planów ruch społeczny Nie Oddamy Miast apelował do posłów o przeprowadzenie wysłuchania publicznego projektu. Ale postulat ten, głosami posłów ekipy rządzącej przepadł w sejmowych komisjach. Ruch postawił zatem na nacisk w postaci petycji kierowanej do wszystkich politycznych frakcji w Sejmie. Apel można podpisać TUTAJ

Do tej społecznej inicjatywy odniósł się na platformie X poseł Michał Wawer. Wiceprzewodniczący Klubu Poselskiego Konfederacji i wiceprezes Ruchu Narodowego zapewnił, iż „jako Konfederacja oceniamy tę nowelizację tak samo jak autorzy petycji i będziemy oczywiście głosować PRZECIWKO niej”.

„Krucjata przeciwko samochodom spalinowym jest prowadzona metodą salami – konsekwentnie co kilka miesięcy wrzucana jest do Sejmu kolejna drobna zmiana. Najpierw było prawo do tworzenia stref zakazu samochodów, teraz to prawo ma się stać warunkowym obowiązkiem (uzależnionym od wielkości miasta i poziomu zanieczyszczeń), potem stanie się po prostu obowiązkiem, w międzyczasie dołożą jeszcze jakieś opłaty i podatki na samochody spalinowe, a na końcu tej drogi jest po prostu przymusowe i całkowite wyeliminowanie samochodów spalinowych z naszego życia”, napisał polityk.

I jak dodał: „Tę krucjatę ręka w rękę prowadzą od lat Unia Europejska, koalicja Donalda Tuska i niestety także PiS – bo chociażby ten najnowszy druk 751 jest wykonaniem Krajowego Planu Odbudowy, zaprojektowanego przez rząd Mateusza Morawieckiego”.

„Tylko Konfederacja konsekwentnie broni prawa Polaków do posiadania własnego samochodu. Walczymy o to w Sejmie, walczymy o to także w samorządach – kilka miesięcy temu działaczom Ruchu Narodowego w Krakowie udało się doprowadzić do zablokowania uchwały o strefie zakazu wjazdu dla starszych samochodów! Inne partie staną po stronie kierowców dopiero, kiedy poczują presję społeczną. Zachęcamy Was gorąco do podpisywania petycji przeciwko ograniczaniu naszego prawa do samochodów, do pisania i dzwonienia do posłów z Waszych okręgów wyborczych w tej sprawie, i do uświadamiania znajomych. Głosowanie w sprawie druku 751 być może już za tydzień!”, podkreślił poseł Wawer.

Apel do posłów – kliknij TUTAJ i podpisz

Jako Klub Poselski Konfederacji otrzymaliśmy ostatnio petycję od uczestników akcji https://t.co/NXkAnwGhkq.
Petycja wzywa wszystkich posłów do głosowania przeciwko najnowszej nowelizacji ustawy o elektromobilności – druku 751, który ma (między innymi) nałożyć na wiele polskich… pic.twitter.com/CaNquvQD0K

— Michał Wawer (@MichalWawer) November 15, 2024

Czytaj także:

Obowiązkowa SCT nie skończy się na czterech miastach! Na liście kilkanaście kolejnych

„Nie!” dla obowiązkowej SCT. Ruch Nie Oddamy Miasta interweniuje u posłów

Idź do oryginalnego materiału