Testują napiwki dla kurierów. Lewicowy polityk z apelem do Brzoski

2 godzin temu

W aplikacji mobilnej InPostu wprowadzono testowo, we współpracy z platformą BuyCoffee.to, opcję przekazywania kurierom napiwków.

– Panie Rafale, o ile chce pan wynagrodzić swoich pracowników, to jest na to prosta metoda: proszę im dać podwyżki i w końcu normalne umowy o pracę – zaapelował do szefa i właściciela InPostu Adrian Zandberg, współprzewodniczący Partii Razem. Jak dalej napisał portal wirtualnemedia.pl możliwość dawania napiwków pojawi się w aplikacji InPost Mobile, jeżeli użytkownik po odebraniu paczki oceni dostawę na 4 lub 5 gwiazdek. Wówczas będzie mógł przekazać kurierowi wybraną kwotę: domyślnie ustawiono 3, 5 i 10 zł, przy czym można też wpisać inną sumę.

Jak działają napiwki dla kurierów InPostu

Płatności można realizować kartą, przez Blik, Google Pay i Apple Pay. Napiwek będzie można przekazać w ciągu siedmiu dni od odbioru paczki. Opcja jest dostępna przy wszystkich wariantach dostaw: zarówno do Paczkomatów, jak i do domów klientów. Podstawowym warunkiem jest to, żeby realizujący dostawę kurier miał konto na platformie BuyCoffee.to.

Napiwki będą przekazywane bezpośrednio na konta kurierów na BuyCoffee.to. Przy dostawach do Multiskrytek, kwoty będą dzielone po równo między dostawców wszystkich paczek w skrytce.

Adrian Zandberg: podwyżki zamiast napiwków

Jednak nową opcję dla klientów InPostu komentowano w mediach społecznościowych. – Sceptycy tego pomysłu mówią, iż zamawiając paczkę już płacą za usługę jej doręczenia. Najwidoczniej płacicie tylko temu Łysemu na samej górze, a kurier na b2b musi zostać opłacony z akcji „pomocy dla kuriera” – napisano na X na krytykującym wiele dużych firm profilu Ministerstwo Niedorozwoju i Technofobii.

– No co?! Nie stać was, żeby dać kurierowi podwyżkę? Pieprzone sknerusy, nie wiecie jaka to ciężka praca. Czekamy na dzieci z puszkami, zbierające w święta pod sklepem pieniądze dla naszych paczkowych bohaterów – dodano.

Ile zarabia InPost

Według danych przytoczonych przez wirtualnemedia.pl w II kw. br. grupa kapitałowa InPost wypracowała 3,53 mld zł przychodów, tj. o 34,7 proc. więcej niż rok wcześniej (2,62 mld zł). Zaś wg badania Mediapanel w sierpniu 2025 roku z aplikacji InPost Mobile skorzystało 8,13 mln polskich internautów, spędzając tam średnio po 10 minut i 10 sekund.

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/inpost-testuje-napiwki-dla-kurierow-lewicowy-polityk-z-apelem-do-brzoski,7205757294222112a
https://inpost.pl/
Idź do oryginalnego materiału