Modele S i X znikają z konfiguratorów
Na polskiej i europejskich stronach Tesli nie można już zamawiać modeli S oraz X. W ofercie pozostały wyłącznie egzemplarze demonstracyjne dostępne w salonach. Tym samym z rynku wycofano auta, które zapoczątkowały globalny sukces marki, mimo iż niedawno przeszły odświeżenie.
Cena najtańszej wersji modelu S wynosiła około 440 tys. zł, a modelu X – około 485 tys. zł. Według danych JATO Dynamics, w pierwszej połowie 2025 r. w UE, EFTA i Wielkiej Brytanii zarejestrowano tylko ok. 600 sztuk tych modeli.
Sprzedaż Tesli w Europie w odwrocie
Dane ACEA pokazują, iż w pierwszym półroczu 2025 r. Tesla zarejestrowała w UE 70 655 aut – o 43,7% mniej niż rok wcześniej. To kontrastuje z 22-procentowym wzrostem całego rynku elektryków.
Po raz pierwszy w historii Tesla ustąpiła w rankingu popularności chińskiemu koncernowi SAIC Motor, właścicielowi marki MG.
Polska i Europa – spadki z wyjątkami
W Polsce w pierwszych sześciu miesiącach 2025 r. zarejestrowano 2068 Tesli, co oznacza spadek o 23,9% rok do roku. Największy regres dotknął model 3, którego sprzedaż spadła o 34,2%.
Mimo to modele 3 i Y wciąż dominują w segmencie elektryków w Polsce, podobnie jak Tesla Y w całej Europie, utrzymując 6% udziału w rynku.
EFTA i Wielka Brytania podtrzymują sprzedaż
W krajach EFTA i Wielkiej Brytanii Tesla wciąż notuje mocne wyniki. W Norwegii sprzedaż wzrosła o 24% (ponad 13 tys. aut), a w Wielkiej Brytanii utrzymała się na podobnym poziomie jak rok wcześniej (22,7 tys. sztuk).
Wycofanie modeli S i X to sygnał zmian w strategii Tesli na europejskim rynku. Spadająca sprzedaż i rosnąca konkurencja mogą wymusić dalsze modyfikacje oferty. Czy amerykański producent utrzyma pozycję lidera w segmencie elektryków?
#Tesla #Elektryki #Motoryzacja #RynekSamochodów #ModelS #ModelX #TeslaY #EFTA #Motonews