Cyfrowe kanały obsługi coraz popularniejsze wśród klientów TAURONA
W 2025 roku klienci TAURONA skorzystali już ponad 12 milionów razy z serwisów samoobsługowych spółki. To efekt konsekwentnego rozwoju cyfrowych kanałów komunikacji, które umożliwiają szybkie i bezpieczne załatwianie spraw związanych z energią elektryczną.
Każdego miesiąca nasi klienci korzystają z samoobsługowych formularzy online ponad milion razy. Dzięki temu mogą bezpiecznie i sprawnie załatwić swoje sprawy związane z energią elektryczną. Rozwój bezpiecznych, cyfrowych kanałów obsługi to jeden z naszych priorytetów. Integralną częścią cyfryzacji usług jest bezpieczeństwo, dlatego konsekwentnie wdrażamy kolejne działania edukacyjne dla naszych klientów. Zależy nam, aby każdy klient czuł się pewnie i bezpiecznie korzystając z usług online. Dlatego oprócz inwestycji w nowoczesne technologie, tak ta dużą wagę przywiązujemy do edukacji cyfrowej – mówi Magdalena Kulczyna, wiceprezes zarządu TAURON Sprzedaż.
Edukacja cyfrowa – odpowiedź na rosnące zagrożenia w sieci
TAURON kładzie nacisk na edukację klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa. Spółka publikuje materiały video oraz zachęca do pobrania e-booka „Klikaj bezpiecznie”, który zawiera praktyczne wskazówki dotyczące ochrony przed zagrożeniami w Internecie.
Nowe techniki cyberprzestępców: phishing AI i deepfake
Eksperci TAURONA podkreślają, iż w tej chwili ponad 90% ataków hakerskich rozpoczyna się od phishingu. Współczesny phishing, wspierany przez sztuczną inteligencję, pozwala na tworzenie spersonalizowanych wiadomości na podstawie analizy profili społecznościowych i komunikacji firmy. Dodatkowo, AI umożliwia masowe wysyłanie takich wiadomości, co zwiększa ryzyko skuteczności ataku.
Coraz częściej wykorzystywaną techniką jest także deepfake – technologia pozwalająca generować realistyczne, ale fałszywe obrazy, filmy i nagrania głosowe. Oszuści mogą podszywać się pod członków rodziny lub znane osoby publiczne, by wyłudzić pieniądze lub dane, a także tworzyć fałszywe dokumenty i profile.
Jak chronić się przed cyberoszustwami?
Eksperci TAURONA radzą, by przede wszystkim nie działać pod wpływem emocji. Cyberprzestępcy często próbują wywołać presję czasu i stres, by skłonić do pochopnych decyzji. Zachowanie zdrowego rozsądku i czujności to podstawa bezpieczeństwa online.
- Zwracaj uwagę na nieoczekiwane wiadomości, szczególnie te proszące o podanie danych osobowych, haseł lub kodów SMS.
- Prawdziwe instytucje nigdy nie żądają takich informacji przez e-mail lub SMS.
- Sprawdzaj dokładnie linki i adresy stron – jeżeli wydają się podejrzane lub różnią się od oficjalnych, nie ryzykuj.
- W przypadku wątpliwości co do autentyczności wiadomości, skontaktuj się z instytucją, np. dzwoniąc na numer infolinii podany na oficjalnej stronie.
Materiały edukacyjne TAURONA
Więcej praktycznych informacji na temat bezpiecznego korzystania z Internetu oraz rozpoznawania metod działania cyberprzestępców można znaleźć w materiałach video i e-booku udostępnionym na stronie tauron.pl/bezpieczenstwo.
Zobacz również:
- Miejska Górka: TAURON buduje drugą największą farmę wiatrową w Polsce – local content i korzyści dla regionu
- Spodek i MCK Katowice przechodzą na zieloną energię od TAURONA
- Tauron planuje budowę 1000 stacji ładowania pojazdów elektrycznych na południu Polski
- TAURON inwestuje w nowoczesne i ekologiczne źródło ciepła dla Jaworzna
- KOWR i TAURON wspólnie dla rozwoju OZE na gruntach rolnych
Źródło: Grupa TAURON