Nowa, uproszczona faktura TAURON – odpowiedź na potrzeby klientów
Od marca 2025 roku już 4,6 miliona gospodarstw domowych otrzymało od TAURON czytelniejsze podsumowania faktur za energię elektryczną. Jak podaje spółka, uproszczony dokument ma na celu ułatwienie rozliczeń i zwiększenie przejrzystości najważniejszych informacji dla klientów.
Dzięki temu rozliczenie prądu stało się prostsze, bardziej przyjazne i zrozumiałe. Z satysfakcją obserwujemy, iż jednym z zauważalnych efektów wprowadzenia uproszczonej faktury jest wyraźny spadek liczby zapytań klientów dotyczących rozliczeń – odnotowaliśmy ich aż o 100 tysięcy mniej. To jasny sygnał, iż prostsze rozliczenie odpowiada na potrzeby klientów. Jednocześnie już od grudnia nasi klienci będą otrzymywać w pełni uproszczone faktury za prąd, co dodatkowo ułatwi zrozumienie rozliczeń.
– Michał Mierzwa, wiceprezes zarządu TAURON Obsługa Klienta
Kluczowe zmiany na fakturze
Nowy format faktury to efekt wielomiesięcznych prac badawczo-projektowych, prowadzonych przez ekspertów TAURON we współpracy z klientami. Dokument został uproszczony, a najważniejsze informacje – takie jak kwota do zapłaty, okres rozliczeniowy, szczegółowe zużycie energii i harmonogram płatności – są teraz wyraźnie wyeksponowane.
Wybór taryfy – jak dopasować ofertę do potrzeb?
TAURON kładzie nacisk na edukację klientów w zakresie świadomego korzystania z energii elektrycznej. Spółka oferuje zarówno standardowe taryfy, jak i rozwiązania wielostrefowe, pozwalające na korzystanie z tańszego prądu w określonych godzinach.
Upraszczamy formalności, poprawiając tym samym doświadczenia naszych klientów, a jednocześnie pokazujemy gospodarstwom domowym, jak świadomie korzystać z tańszego prądu. Klienci indywidualni mają dziś do dyspozycji nie tylko standardowe taryfy, ale również takie, które umożliwiają korzystanie z energii wówczas, gdy jej cena jest najniższa. Nasza nowa, wielostrefowa oferta cieszy się rosnącym zainteresowaniem – korzysta z niej już kilkadziesiąt tysięcy gospodarstw domowych. Dodatkowo, aby ułatwić klientom indywidualnym optymalne dopasowanie taryfy do swojego profilu zużycia energii elektrycznej, uruchomiliśmy elektronicznego doradcę energetycznego. Wszystko po to, by gospodarstwa domowe mogły efektywnie obniżać swoje rachunki za energię elektryczną.
– Mariusz Purat, prezes zarządu TAURON Sprzedaż
Nowa taryfa G13s „Tanie Godziny” umożliwia klientom korzystanie z 24 stref cenowych w ciągu doby. Pozwala to na optymalne wykorzystanie tańszych godzin energii poprzez dostosowanie czasu pracy energochłonnych urządzeń do harmonogramu.
Materiały edukacyjne i wsparcie dla klientów
TAURON udostępnia klientom ebooki oraz materiały wideo, które pomagają zrozumieć nowe zasady rozliczeń oraz wybrać najkorzystniejszą taryfę. Materiały dostępne są na stronie lepiej.tauron.pl.
TAURON Sprzedaż – oferta i działalność
TAURON Sprzedaż obsługuje blisko 6 milionów klientów indywidualnych i biznesowych w całej Polsce. Spółka oferuje energię pochodzącą z własnych źródeł odnawialnych, a także nowoczesne technologie w zakresie fotowoltaiki, magazynowania energii, ogrzewania i efektywności energetycznej.
Źródło: Grupa TAURON















