Targ czeka na przedsiębiorców

7 godzin temu
Na początek garść informacji przydatnych przy składaniu wniosków, a później możliwość zobaczenia inwestycji na własne oczy. W piątek Urząd Miasta zorganizował dzień otwarty zrewitalizowanego targowiska miejskiego dla przedsiębiorców zainteresowanych wynajmem lokali.

– Przede wszystkim bardzo się cieszę, iż ten projekt zmierza ku końcowi i targ niedługo zacznie funkcjonować. To nowoczesna konstrukcja, ale też bardzo oszczędna. Ma farmę fotowoltaiczną na dachu – mówi burmistrz Marcin Dmowski.

Na najemców czeka 30 pawilonów, których powierzchnia liczy od 3,25 do 27,47 mkw. oraz 61 stanowisk handlowych. Cena pawilonów waha się od 250 do 1200 zł netto, w zależności od typu, powierzchni oraz wyposażenia lokalu. Z kolei koszt stanowisk handlowych to 100-150 zł netto.

Nabór wniosków o najem pawilonów i stanowisk handlowych już ruszył i potrwa do 16 maja, do godz. 15.00. Wnioskodawcy mogą sami wskazać lokal, którym są zainteresowani, jednak ostateczną decyzję o jego przydziale podejmie zespół do spraw określania sposobu organizacji targowiska miejskiego, który uwzględni następujące przesłanki: funkcjonalną organizację handlu na targowisku; warunki do prowadzenia działalności o określonym profilu; przeznaczenie danego pawilonu/stanowiska; zapewnienie klientom targowiska kompleksowej oferty. Wypełniony wniosek należy złożyć osobiście w siedzibie zarządcy targowiska – P. K. Pegimek przy al. Lotników Polskich 5, która czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00. Dokumenty można także złożyć w siedzibie Zakładu Dróg i Inwestycji P. K. Pegimek przy ul. Targowej 19, czynnym również od poniedziałku do piątku, od godz. 7.00 do 15.00. Istnieje także możliwość przesłania wniosku pocztą tradycyjną na adres P. K. Pegimek, al. Lotników Polskich 5, 21-040 Świdnik.

Pierwszeństwo najmu będą miały osoby, które handlowały na funkcjonującym przed laty targu.

– Chcemy, by targ służył mieszkańcom i tętnił życiem, dlatego przewidzieliśmy, żeby ceny wynajmu dla przedsiębiorców nie były za wysokie i żeby zachęcały do tego, by handlować tam każdego dnia. jeżeli chodzi o zainteresowanie to handlujący z poprzedniego targowiska są w większości zainteresowani przejściem do nowej przestrzeni. Oczywiście od początku mówiliśmy, iż chcielibyśmy w pewien sposób preferować te osoby, które od lat handlowały w tym miejscu i czekały na to, aż w końcu wybudujemy nowe targowisko. Lokali jest jednak bardzo dużo, więc cały czas zachęcamy także nowych przedsiębiorców, żeby zapoznali się z naszą ofertą. Stąd też dzisiejsze spotkanie i dzień otwarty targowiska – tłumaczy M. Dmowski.

Podczas spotkania w Urzędzie Miasta przedsiębiorcy mieli okazję zapoznać się ze szczegółową ofertą oraz dowiedzieć się, jak wypełnić wniosek. Później udali się na targowisko, by zobaczyć jak wyglądają poszczególne pawilony i stanowiska, a także jakie udogodnienia zostały wprowadzone.

– Przyznam szczerze, iż w trakcie inwestycji miałem okazję kilkakrotnie ją oglądać. Bardzo mi się podoba. Myślę, iż to będzie bardzo przyjemne miejsce dla naszych mieszkańców. Na pewno jest też bardzo dobrze przystosowane do potrzeb osób pracujących na targu. Dzisiaj targ zobaczyły osoby, które zechcą tam ulokować swoje biznesy, a w najbliższych tygodniach, mam nadzieję, iż zobaczą go już wszyscy mieszkańcy – dodaje Burmistrz Miasta Świdnik.

Wykaz pawilonów i stanowisk handlowych, ale także ich lokalizację oraz wzór wniosku można pobrać na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod linkiem: https://umswidnik.bip.lubelskie.pl/index.php?id=1284 .

Idź do oryginalnego materiału