Szymon Hołownia na kampanijnym szlaku. Marszałek Sejmu odwiedził m.in. Fabrykę Broni w Radomiu

mojradom.pl 4 tygodni temu

Szymon Hołownia na zakładowej strzelnicy miał okazję sprawdzić Grota (fot. Fabryka Broni Radom)

Delegacja na czele z marszałkiem Sejmu i wiceministrem obrony narodowej Pawłem Zalewskim zwiedziła zakład zapoznając się z nowoczesnymi technologiami produkcji broni strzeleckiej oraz innowacyjnymi rozwiązaniami stosowanymi w procesach produkcyjnych. Goście wyrazili uznanie dla zaangażowania pracowników Fabryki Broni oraz jej kluczowej roli w zapewnianiu bezpieczeństwa kraju, podkreślając znaczenie inwestowania w polski przemysł zbrojeniowy.

Połowa wydatków na zbrojenia ma zostać w Polsce

– 50 procent wydatków na zbrojenia musi pozostawać w Polsce. Powinno tworzyć polskie miejsca pracy. Pozwoli nam traktować wydane pieniądze jako inwestycję, a nie jako wydatek. Te 50 procent ma rozwijać polski przemysł, polską naukę, polskie samorządy, bo to będzie służyło nam wszystkim. Dzięki temu nasz kraj ma szansę dołączyć do światowej czołówki 10 największych eksporterów broni, a Polska Grupa Zbrojeniowa awansuje do top 50 największych firm zbrojeniowych na świecie – mówił Szymon Hołownia podczas wizyty w radomskim "Łuczniku". Dodał, iż polski przemysł zbrojeniowy powinien także eksportować swoje wyroby.

Dokonać świadomego i mądrego wyboru

Szymon Hołownia nawiązał także do toczącej się kampanii wyborczej. - Wybory wyłonią tego prezydenta i tego zwierzchnika sił zbrojnych na czas najtrudniejszego przywództwa politycznego - dodał marszałek powołując się na słowa wicepremiera, ministra obrony narodowej Władysława Kosiniaka-Kamysza. Zaznaczył, iż dlatego musimy tego wyboru dokonać mądrze i świadomie. - Musimy też zrobić wszystko, by wspierać zdolność polskiego przemysłu zbrojeniowego do produkcji i rozwoju polskiej gospodarki - mówił marszałek, który chwalił wyroby Fabryki Broni, szczególnie karabinka MSBS Grot (miał także okazję sprawdzić swoje umiejętności na strzelnicy). Zadeklarował, iż polskie władze będą wspierać rozwój i PGZ, i "Łucznika".

Wizyta w Fabryce Broni zakończyła się rozmowami dotyczącymi m.in. dalszych planów rozwoju radomskiego zakładu - rozbudowy spółki o nową halę produkcyjną i zwiększenia mocy produkcyjnych.

Wizyta w Fabryce Broni była częścią kampanii Szymona Hołowni. Odwiedził on także Pionki, gdzie spotkał się z mieszkańcami, a na wieczór (godz. 18) zaplanowano kolejne - z radomianami w Resursie.

bdb

Zdjęcia: Fabryka Broni Radom

Idź do oryginalnego materiału