Szkolenie z obsługi KSeF dla JST

12 godzin temu
Zdjęcie: Uczestnicy szkolenia siedzą za stołami w sali obrad w starostwie.


W Starostwie Powiatowym w środę 19 listopada odbyło się szkolenie pod hasłem "Nadawanie uprawnień oraz wystawianie faktur w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF) przez jednostki samorządu terytorialnego, grupy VAT oraz rolników ryczałtowych". Krajowy Systemu e-Faktur (KSeF) budzi wiele pytań - zarówno technicznych, jak i praktycznych.

Gości przywitała Renata Kosela, Członek Zarządu Powiatu, podkreślając znaczenie przygotowania samorządów do nadchodzących zmian.

Spotkanie poprowadzili pracownicy Urzędu Skarbowego w Radomsku, którzy w przystępny sposób przedstawili praktyczne aspekty korzystania z KSeF. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z zasadami nadawania uprawnień, wystawiania faktur oraz mogącymi pojawić się problemami w codziennej obsłudze systemu.

W szkoleniu wzięli udział przedstawiciele wszystkich jednostek samorządu terytorialnego z terenu powiatu - po dwóch reprezentantów z każdej JST. Dzięki temu wiedza zdobyta podczas spotkania będzie mogła zostać wykorzystana i przekazana dalej w poszczególnych urzędach.

Zgodnie z nowymi przepisami Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla wszystkich podatników od 1 kwietnia 2026 r. Oznacza to, iż każda faktura będzie musiała być wystawiana i przesyłana właśnie przez ten system.

Idź do oryginalnego materiału