DPD Polska i portal Ubrania Do Oddania (należący do New Solutions Group) kontynuują owocną współpracę, umożliwiając Polakom wygodne przekazywanie niepotrzebnych rzeczy i jednoczesne wspieranie wybranych fundacji. Partnerstwo łączy porządkowanie domowych przestrzeni z działaniami na rzecz gospodarki cyrkularnej i celów charytatywnych.
Proces oddania niepotrzebnych ubrań i innych przedmiotów jest maksymalnie uproszczony. Darczyńcy mają dwie możliwości:
- Bezpłatne nadanie paczki w jednym z 32 tysięcy punktów lub automatów paczkowych DPD Pickup
- Bezpłatny odbiór przesyłki przez kuriera DPD bezpośrednio z domu lub miejsca pracy (bez konieczności drukowania etykiety)
W paczkach można umieścić ubrania damskie, męskie i dziecięce, dodatki, czystą bieliznę, buty, akcesoria, biżuterię, tekstylia domowe oraz książki w języku polskim (z wyłączeniem słowników, encyklopedii i podręczników). Wszystkie przekazywane rzeczy powinny być czyste i w dobrym stanie.
Podwójne korzyści: społeczne i ekologiczne
Za każde 10 kilogramów przekazanych rzeczy, 5 złotych trafia na konto jednej z trzech fundacji wybranych przez darczyńcę:
- Fundacja Serca dla Maluszka – wspierająca dzieci, osoby z niepełnosprawnościami i rodziny w trudnej sytuacji
- Fundacja IT Girls – działająca na rzecz zwiększenia udziału kobiet w branży IT
- Fundacja Ratujmy Pszczoły – wspierająca rozwój populacji pszczół i edukację o ich roli w ekosystemie
„Razem działamy już blisko dwa lata i cieszymy się z kontynuacji naszej współpracy z DPD. W tym czasie razem zebraliśmy 16,7 ton ubrań, wspierając fundacje kwotą ponad 16 tys. zł. Pozwoliło to na oszczędność 109 mln litrów wody oraz ograniczenie emisji CO2 o 227 ton” – podkreśla Przemysław Kwiatkowski, Project Manager z Ubrania Do Oddania.
Znaczący wpływ na środowisko
Oddanie 10 kilogramów tekstyliów przyczynia się do zaoszczędzenia około 62 410 litrów wody (odpowiednik zapasu wody pitnej dla jednej osoby na 70 lat) oraz ograniczenia emisji CO₂ o 129 kilogramów (tyle, ile 20 drzew pochłania w ciągu roku).
„Wdrożenie gospodarki opartej na obiegu zamkniętym m.in. poprzez nadawanie używanym rzeczom drugiego życia to zadanie dla wszystkich. My postanowiliśmy ułatwić klientom jego realizację, czyli przekazywanie rzeczy, których już nie potrzebują, zapewniając sprawną logistykę” – mówi Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w DPD Polska.