Świat Xiaomi: Smart Factory i Super Samochody

1 miesiąc temu

Firma XiaoMi (chin. 小米) uruchomiła w tym roku, w parku przemysłowym dzielnicy ChangPing (chin. 昌平) w Pekinie (chin. 北京) inteligentną fabrykę (Smart Factory), której zadaniem jest produkcja telefonów. Fabryka ta wykorzystuje możliwości, które niesie połączenie automatyki, robotyki, Internetu Rzeczy, Sztucznej Inteligencji i zarządzania dużymi zbiorami danych (Big Data). Cecha szczególną inteligentnej fabryki XiaoMi jest jej niezwykła elastyczność i wydajność.

Można tu skonfigurować cały ciąg produkcyjny dla nowego modelu w czasie jednego dnia pracy. Po skonfigurowaniu uzyskuje się zdolność produkcyjną jednego gotowego urządzenia co 6 sekund. Pekińska fabryka XiaoMi zdolna jest produkować 10 milionów telefonów rocznie.

Całkowita powierzchnia zajmowana przez fabrykę to 81 tys. m2, przy czym część, w której odbywa się sama produkcja zajmuje powierzchnię 51 tys. m2. Spółka XiaoMi zainwestowała w tą fabrykę ok. 2,4 mld RMB (ok. 1,31 mld PLN). To pierwsza własna Smart Factory należąca do XiaoMi.

Na podstawie: baike.baidu.com; baijiahao.baidu.com; sohu.com;

Pod koniec października br. media obiegła wypowiedź Jima Farleya, dyrektora generalnego Forda, który poinformował, iż od sześciu miesięcy jeździ samochodem elektrycznym SU7 produkcji chińskiego giganta technologicznego XiaoMi. Jeździ, i nie zamierza zmienić tego auta na inne.

„Nie lubię za bardzo rozmawiać o konkurencji, ale jeżdżę XiaoMi”

— powiedział Jim Farley podczas rozmowy w “The Everything Electric Show” (21.10.2024).

SU7 to pierwszy elektryczny samochód XiaoMi, zaprojektowany i produkowanych w ramach spółki córki Xiaomi Automobile, utworzonej w 2021 roku. Tak, firmie Xiaomi wystarczyły 3 lata, by rozpocząć prace projektowe i uruchomić seryjną produkcję samochodu elektrycznego.

Xiaomi Automobile od marca 2024 roku produkuje trzy wersje samochodu SU7:

  • SU7,
  • SU7 Pro,
  • SU7 Max,
  • a 29 października zaprezentowano SU7 Ultra.

Farley określił XiaoMi jako „potężnego gracza w branży motoryzacyjnej”.”

“To fantastyczne. Sprzedają 10 000, 20 000 egzemplarzy miesięcznie. Są wyprzedane na sześć miesięcy naprzód”

– powiedział Farley w podcaście, dodając: “Wiesz, to jest potentat branży i marka konsumencka, która jest o wiele silniejsza, niż inne firmy samochodowe”.

To nie pierwszy raz, kiedy Farley i jego koledzy z Forda wypowiadają się o skali i postępie chińskiego przemysłu pojazdów elektrycznych. Na początku 2023 roku Farley wraz z dyrektorem finansowym Forda odwiedził Chiny, gdzie testowali elektryczny SUV wyprodukowany przez państwowego producenta samochodów ChangAn Automobile Group Co., Ltd. (chin. 长安汽车集团公司). Obaj byli pod wrażeniem jakości chińskich samochodów elektrycznych. Dyrektor finansowy miał wtedy powiedzieć: „Jim, to zupełnie nie przypomina tego, co było wcześniej”. „Ci goście są przed nami”.

Po powrocie z Chin w maju 2023 roku Farley ostrzegał członków zarządu Forda, iż chiński przemysł samochodowy stanowi „zagrożenie egzystencjalne” dla amerykańskich producentów. Czy dziś, jeżdżąc XiaoMi SU7, widzi to tak samo?

24 października tego roku, brytyjski kierowca wyścigowy David Pittard pobił rekord świata na słynnym torze Nürburgring Nordschleife w Niemczech. Prowadząc prototypowy egzemplarz czterodrzwiowego samochodu SU7 Ultra osiągnął czas okrążenia wynoszący 6:46,874 minuty. Poprzedni rekord należał do Porsche Taycan, które pokonało okrążenie Nürburgring Nordschleife w czasie 7:07,55.

Na podstawie:

  • yoojia.com
  • douyin.com
  • businessinsider.com

Autor: 梁安基 Andrzej Z. Liang, 上海 Shanghai, 中国 Chiny

e-mail: [email protected]

Redakcja: Leszek B. Ślazyk

e-mail: [email protected]

© www.chiny24.com

Idź do oryginalnego materiału