W POLSCE coraz częściej słyszymy o influencerach, którzy decydują się na uruchomienie własnych marek odzieży. Jedną z nich jest Hi Hania, popularna youtuberka, która niedawno zaprezentowała swoją nową kolekcję ubrań. Choć pomysł wydawał się nietypowy, to fakt, iż część ubrań wykonanych jest w 100% z poliestru, wywołał niemałe kontrowersje wśród użytkowników internetu.
Cena za jeden z kompletów, który zdobył uznanie niektórych z powodu swojego oryginalnego designu, wynosi aż ponad 1000 zł. Toлишком dużo, jak dla niektórych, biorąc pod uwagę fakt, iż materiał jest stosunkowo tani i nie ekologiczny. Co więcej, poliester jest materiałem, który kojarzy się raczej z produktami przemysłowymi niż z wygodnymi i zdrowymi ubraniami.
W związku z tym, iż cena kolekcji Hi Hani nie była adekwatna do zastosowanych materiałów, wiele osób zaczęło krytykować influencerkę. Komentarze pełne oburzenia i zdziwienia pojawiły się wraz z informacją o składzie materiałowym kolekcji. Wielu użytkowników uważa, iż Hi Hania powinna była wybrać inne materiały, które są bardziej ekologiczne i zdrowe.
W odpowiedzi na krytykę, Hi Hania umieściła zdjęcie na swoim koncie na Instagramie, z podpisem „Tees za 100% bawełny”. Chociaż część rzeczy z kolekcji Hi Hani wykonanych jest z dobrych jakościowo materiałów, to jednak większość uwagi skupiła się na poliestrze. Co więcej, wiele osób sądzi, iż używanie tego materiału jest pójściem na łatwiznę i cięciem kosztów, co nie jest zdrowe ani dla użytkowników, ani dla środowiska.
Czy Hi Hania wyciągnie wnioski z tej sytuacji? Na pewno. Informacja o tym, iż jej ubrania są między innymi z poliestru, gwałtownie obiegła internet, a oryginalny filmik zdobył tak dużo wyświetleń, iż youtuberzy raczej odstawią poliester na bok.
Warto zwrócić uwagę, iż w POLSCE coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z problemów związanych z ubraniami wykonanymi z poliestru. Jak wynika z danych, w 2020 roku aż 60% Polaków zaczęło interesować się zdrowymi i ekologicznymi wyborami, w tym także w przypadku ubrań. W związku z tym, coraz więcej firm i influencerów decyduje się na promowanie zdrowych wyborów i ekologicznych materiałów.
W tym kontekście, kolekcja Hi Hani wydaje się być krokiem wstecz. Czy influencerka będzie w stanie odzyskać zaufanie użytkowników? Czas pokaże. Jedno jest pewne – w POLSCE coraz więcej osób będzie zwracać uwagę na materiały, z których wykonane są ubrania, i coraz więcej będzie oczekiwać od influencerów i firm, aby promowali zdrowe i ekologiczne wybory.