Singapur nakazuje firmie Meta wdrożenie środków zapobiegających oszustwom

4 dni temu

Policja w Singapurze nakazała firmie Meta wdrożenie środków mających na celu zwalczanie oszustw, skierowanych przeciwko reklamom, kontom, profilom i stronom firmowym podszywającym się pod kluczowych urzędników państwowych w jej sieci społecznościowej Facebook. Ma to na celu walkę z oszustwami, poinformował minister rządu. Firma może zostać ukarana grzywną w wysokości do 1 miliona dolarów singapurskich (775 698 dolarów), jeżeli nie zastosuje się do nakazu wydanego na mocy nowego krajowego prawa o szkodach wyrządzonych przestępstwem w Internecie, które weszło w życie w lutym 2024 r.

„Wydajemy (nakaz) Meta, ponieważ Facebook jest najpopularniejszą platformą wykorzystywaną przez oszustów do podszywania się pod innych osób, a policja oceniła, iż ​​konieczne są bardziej zdecydowane działania w celu ograniczenia tych oszustw” – powiedział minister stanu ds. wewnętrznych Goh Pei Ming w przemówieniu wygłoszonym w środę. Meta nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz.

W sierpniu singapurskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych stwierdziło, iż ponad jedna trzecia wszystkich oszustw e-commerce zgłoszonych w 2024 roku miała miejsce na Facebooku. Oceniło również Facebook Marketplace jako najsłabszy spośród sześciu platform e-commerce pod względem wdrożonych funkcji anty-scam.

Statystyki policyjne opublikowane w sierpniu pokazały, iż liczba oszustw polegających na podszywaniu się pod urzędników państwowych wzrosła prawie trzykrotnie, do 1762 przypadków w pierwszej połowie 2025 roku, w porównaniu z 589 przypadkami w tym samym okresie rok wcześniej. W tym samym okresie straty z tego typu oszustw wyniosły łącznie 126,5 mln dolarów singapurskich, co stanowi wzrost o 88% w porównaniu z 67,2 mln dolarów singapurskich utraconych rok wcześniej.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych przyznało, iż od 2024 r. Facebook Marketplace wymaga od wybranych sprzedawców w Singapurze „wzmocnionych środków weryfikacji użytkowników” oraz iż wprowadzono w produkcie powiadomienia dotyczące bezpieczeństwa, a także powiadomienia chroniące przed oszustwami w ramach funkcji wiadomości, aby ostrzegać użytkowników o ryzyku oszustw w handlu elektronicznym.

Środki te wprowadzono po wcześniejszej krytyce ze strony rządu, który zarzucił firmie brak wdrożenia zabezpieczeń chroniących użytkowników przed oszustwami. W lutym 2024 r. ówczesny minister stanu ds. wewnętrznych Sun Xueling stwierdził, iż firma „konsekwentnie sprzeciwiała się” zaleceniom ministerstwa dotyczącym wdrażania środków, takich jak weryfikacja użytkowników na podstawie dokumentów tożsamości wydanych przez rząd lub oferowanie bezpiecznych opcji płatności w celu zwalczania oszustw e-commerce na platformie.

Idź do oryginalnego materiału