— Długo wyczekiwany kolejny etap wchodzi w fazę realizacji po rozstrzygnięciu przetargowym. Wiemy, iż trzy są już z wydaną decyzją ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej), czyli tak naprawdę decyzją, która pozwala wejść w teren za chwilę. Myślę, iż na tych pierwszych trzech etapach, trzech odcinkach pojawi się ciężki sprzęt — podkreśla Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego.
Wykonawcą zadania jest firma Mostostal Warszawa S.A. Wartość umowy wynosi prawie 306 mln zł.
—Zgodnie z kontraktem mamy przygotować wniosek w ciągu 10 miesięcy. Mamy takie aspiracje, żeby zrobić to jeszcze szybciej, to oznaczałoby, iż decyzję ZRID bylibyśmy w stanie uzyskać, oczywiście dzięki wsparciu pana wojewody, na wiosnę przyszłego roku — tłumaczy Sławomir Barczak, dyrektor obszaru infrastruktury, Mostostal Warszawa S.A.
To piąty odcinek dolnośląskiej S8, który wkracza w fazę realizacji.
— Jest to odcinek między miejscowościami Niemcza a Ząbkowice Śląskie. Wykonawca firma Mostostal zaoferował wykonanie trasy blisko ośmiokilometrowej trasy w systemie „Zaprojektuj, wybuduj”, czyli ma za zadanie zaprojektować, przygotować dokumentację budowlaną oraz pozyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, oraz fizycznie wykonać zadanie w terenie w terminie 39 miesięcy — informuje Waldemar Wojciechowski, dyrektor GDDKIA oddział we Wrocławiu.
— Jako mieszkaniec powiatu ząbkowickiego jeżdżę codziennie tą drogą do pracy i wracam do domu, mówię o starej drodze krajowej 8. Myślę, iż jestem jednym z tych, którzy wiedzą, co na tej drodze się dzieje. Wyczekiwana budowa S8 to jest coś, na co Kotlina Kłodzka, ziemia kłodzka, powiat ząbkowicki wypatrują z utęsknieniem. Zwłaszcza w przypadku właśnie powodzi, ale też każdy z nas obserwuje, jak w okresie tym weekendowym i nie tylko każdego dnia, ale weekendowym przede wszystkim, ta droga jest obciążona. To pokazuje atrakcyjność terenu pod względem turystycznym, ale też oczywiście ta komunikacja w kierunku w kierunku Republiki Czeskiej — mówi Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego.
Jak powiedział nam Sławomir Barczak, dyrektor obszaru infrastruktury, Mostostal Warszawa S.A. w ramach zadania powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa wyposażona w dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny. Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Niemcza i Ząbkowice Śląskie. Wybudowany zostanie jeden węzeł drogowy: Ząbkowice Śląskie Północ na połączeniu z DK8 i drogą powiatową na wysokości Bobolic.
— Będzie przebiegała nowym śladem, w całkowicie w nowym terenie, przez tereny rolne, częściowo leśne. Zawiera w sobie 20 obiektów inżynieryjnych, kolizję z linią kolejową. Także zgodnie z warunkami kontraktu musimy przygotować to zadanie w ciągu tych 17 miesięcy, jak powiedziałem wcześniej — tłumaczy Sławomir Barczak, dyrektor obszaru infrastruktury, Mostostal Warszawa S.A.
— Wszystko, co dzieje się na dolnośląskich drogach, jest dla mnie ważne. Cieszy mnie, iż te prace idą do przodu i każdego dnia mamy jakieś nowe wydarzenie związane z rozwojem infrastruktury drogowej na Dolnym Śląsku. Tak jak już od paru miesięcy powtarzam w koło, to się tyczy linii kolejowych, ale też tych drogowych — Dolny Śląsk infrastrukturalnym sercem Polski, a to dzięki temu, chociażby dzisiejszemu wydarzeniu, staje się faktem — mówi Paweł Gancarz, marszałek województwa dolnośląskiego.